Εγγυήσεις και δεσμεύσεις των συντελεστών της ταινίας «Echoes of the Past» στο Δήμαρχο και στο Δ.Σ. του Δ.Μ.Κ.Ο.

Σημαντικότατη συνεδρίαση του Δ.Σ του Μουσείου Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος πραγματοποιήθηκε σήμερα με θέμα το αίτημα της Εταιρείας Foss Productions για την παραχώρηση χώρου και μέρους του ιστορικού αρχειακού υλικού του ΔΜΚΟ για τις ανάγκες των γυρισμάτων και του σεναρίου της κινηματογραφικής ταινίας με τον τίτλο «Echoes of the Past«, που πραγματεύεται τα γεγονότα του Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων στις 13 Δεκεμβρίου του 1943.

Στη συνεδρίαση, εκτός από το Δ.Σ του Μουσείου παραβρέθηκαν, ο Δήμαρχος Καλαβρύτων κ. Γ. Λαζουράς, ο δημοτικός σύμβουλος κ. Λεωνίδας Βασιλόπουλος και ο πρόεδρος της Ένωσης Θυμάτων Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος κ. Χ. Ερμείδης.

Όσοι έλαβαν το λόγο μίλησαν για την ανάγκη να προστατευτούν τα ιστορικά δεδομένα και να υπάρξει απόλυτος σεβασμός προς τους νεκρούς και τα μνημεία.

Επίσης τόνισαν ότι δεν θα πρέπει να αναπαραχθούν λάθη ή να δημιουργηθούν νέοι μύθοι, όπως για παράδειγμα ο ακριβής αριθμός των εκτελεσθέντων, ο μύθος του Γερμανού Τένερ ή πολύ περισσότερο του «καλού» Αυστριακού – Γερμανού στρατιώτη που δήθεν απελευθέρωσε τα γυναικόπαιδα από το φλεγόμενο σχολείο.

Ξεκαθαρίστηκε ότι δεν θα παραδοθούν αντικείμενα αλλά ηλεκτρονικά αντίγραφά τους, πως θα παραχωρηθούν χώροι για λήψη σκηνών από το μουσείο, τον τόπο εκτέλεσης, την εκκλησία, με αυστηρούς περιορισμούς οι οποίοι θα αποτυπωθούν σε ειδικό συμφωνητικό.

Όπως τόνισαν οι δύο εκπρόσωποι της εταιρίας, στις προθέσεις της παραγωγής είναι η παρουσίαση της ναζιστικής θηριωδίας που συνέβη και φυσικά προτεραιότητά τους είναι αυτό να γίνει με απόλυτο σεβασμό στα γεγονότα του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος, ενώ διαβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει καμία συμμετοχή, έμμεση ή άμεση του γερμανικού παράγοντα.

Η ταινία δεν θα είναι ντοκιμαντέρ, αλλά μια μυθοπλασία που θα βασίζεται σε καταγραφές που έχουν προηγηθεί. Η προσπάθεια που γίνεται από την πλευρά της παραγωγής είναι η προβολή της ταινίας σε ευρύτατη κλίμακα και για τον λόγο αυτό θα συμμετέχουν δύο ή τρεις τουλάχιστον ηθοποιοί παγκοσμίου κλάσεως, σε κεντρικούς ρόλους.

Το μόνο αδιευκρίνιστο σημείο, που όμως είναι πολύ βασικό, είναι αυτό του σεναρίου το οποίο αγνοούμε παντελώς και επ΄αυτού εκφράστηκαν σοβαρές επιφυλάξεις τόσο από τα μέλη του Μουσείου κ. Φ. Σαρδελιάνο και κ. Θ. Παπαγεωργίου, όσο και από τον κ. Χ. Ερμείδη και από τον κ. Λ. Βασιλόπουλο.

Το σενάριο μιας μυθοπλασίας είναι κάτι πολύ εύπλαστο και μπορεί να δημιουργήσει γραμμές ακροβασίας στην απόδοση του τελικού μηνύματος.

Λόγω του ότι η τέχνη δεν μπορεί παρά να είναι ακηδεμόνευτη και να σμιλεύει το αντικείμενό της μακριά από λογοκρισία ή κάθε είδους παρεμβατικότητα, παραμένει μέχρι τέλους στα χέρια της παραγωγής ο τρόπος προσέγγισης του γεγονότος.

Έτσι, όλοι οι υπόλοιποι ευελπιστούν στις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις ώστε το τελικό μήνυμα να μην είναι διαφορετικό από αυτό που μέχρι σήμερα αντιπροσωπεύουν τα Καλάβρυτα, δηλαδή την μαζική δολοφονία αθώων και τον έντονο αντιφασισμό.

Η προσοχή που απαιτείται θα πρέπει να είναι μεγάλη και οι υπεύθυνοι των Καλαβρύτων πρέπει, πριν δώσουν το πράσινο φως, να εξαντλήσουν όλα τα νομικά όπλα, ώστε να διασφαλιστεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό η ορθή απόδοση.

Είναι βέβαιο ότι το προϊόν του κινηματογράφου είναι η μυθοπλασία η οποία συχνότατα αντλεί ιδέες από υπαρκτά γεγονότα. Αυτό έχει συμβεί κατ’ επανάληψη, για παράδειγμα σε ταινίες γνωστές σε όλους μας, που αποτυπώνουν μάχες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ή του πολέμου στο Βιετνάμ.

Εδώ ακριβώς είναι και το κρίσιμο σημείο.

Ο θεατής των ταινιών που αποτυπώνουν τον πόλεμο στο Βιετνάμ μπορεί να δει για παράδειγμα, απλά μια πολεμική ταινία με εξαιρετικά εφέ ή μπορεί να δει την επέμβαση μιας χώρας σε μια άλλη χώρα μακρινή, αλλά μπορεί να δει και κάτι μικροκαμωμένους αναλώσιμους ανθρώπους, οι οποίοι παρουσιάζονται να πολεμούν με λύσσα Αμερικανούς στρατιώτες των οποίων ο θάνατός ή ο τραυματισμός έχει μεγαλύτερη αξία, αφού το σενάριο είχε φροντίσει να τους γνωρίζουμε σχεδόν προσωπικά και να ακολουθούμε την πορεία τους μέχρι την ταφή με δυνατές εικόνες. Τα δε σπίτια των γηγενών που έκαιγαν με τις βόμβες ναπάλμ ήταν κάτι καλύβες μειωμένης αξίας κ.λ.π.

Σε καμία περίπτωση δεν αναφέρεται αυτό το παράδειγμα για να συνδεθεί ή να υπονοήσει ότι υπάρχουν τέτοιες προθέσεις, αντιθέτως, αναφέρεται για να καταδείξει το πόσο ευάλωτος είναι ο θεατής και το πόσο μεγάλη προσοχή χρειάζεται από τους δημιουργούς μιας τέτοιας ταινίας.

Δεν έχουμε κανένα λόγο ή επιχείρημα που να δείχνει ότι δεν θα δημιουργηθεί ένα κινηματογραφικό προϊόν που θα μεταδώσει, για άλλη μια φορά, σε όλη την γη το δράμα μιας περιοχής που βαρύνεται με ένα από τα πιο μεγάλα εγκλήματα των ναζί σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ευχόμαστε στους ανθρώπους του δήμου Καλαβρύτων και του Μουσείου Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος, να πάρουν τις σωστές αποφάσεις, καθώς και στους συντελεστές εγχειρήματος καλή επιτυχία.

www.kalavrytanet.com

Διαβάστε επίσης

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υπηρεσιών του, και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή