ΕΞΤΚΑ: Προτάσεις για την Τουριστική Ανάπτυξη και Προβολή του Δήμου Καλαβρύτων

0
105

Ένωση Ξενοδόχων & Τουριστικών Καταλυμάτων Καλαβρύτων (ΕΞΤΚΑ)

Η Ένωση Ξενοδόχων και Τουριστικών Καταλυμάτων Καλαβρύτων, παρουσίασε μια σειρά από ενδιαφέρουσες προτάσεις, για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Καλαβρύτων, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Καλαβρύτων που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 15 Ιουλίου2024.

Κωνσταντίνος Δαφαλιάς

Η ευρύτερη περιοχή των Καλαβρύτων τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε έναν από τους κορυφαίους χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Η επιτυχία αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγω στην συνολική προσπάθεια που καταβάλλεται από όλους τους φορείς. Στον Τουρισμό όμως δεν επιτρέπεται εφησυχασμός , είναι απαραίτητο να υπάρχει διαρκής προσπάθεια ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος ,ιδιαίτερα τώρα που με την κλιματική κρίση καταγράφουμε επιπτώσεις που δυσχεραίνουν την βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων.
Με τις προτάσεις που σας παραθέτουμε παρακάτω ευελπιστούμε να συμβάλλουμε στην πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου καθιστώντας των Δήμο μας έναν τουριστικό προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου. Για την επίτευξη των στόχων είναι επιβεβλημένη η συσπείρωση όλων των δυνάμεων με ουσιαστικές συνεργασίες.

Προτάσεις για την Τουριστική Ανάπτυξη και Προβολή του Δήμου Καλαβρύτων

Καλάβρυτα 2024

Η ευρύτερη περιοχή των Καλαβρύτων τα τελευταία χρόνια
έχει αναδειχθεί σε έναν από τους κορυφαίους χειμερινούς
τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Η επιτυχία αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγω στην συνολική προσπάθεια
που καταβάλλεται από όλους τους φορείς.
Στον Τουρισμό όμως δεν επιτρέπεται εφησυχασμός , είναι
απαραίτητο να υπάρχει διαρκής προσπάθεια ενίσχυσης
του τουριστικού προϊόντος ,ιδιαίτερα τώρα που με την
κλιματική κρίση καταγράφουμε επιπτώσεις που
δυσχεραίνουν την βιωσιμότητα των τουριστικών
επιχειρήσεων.
Με τις προτάσεις που σας παραθέτουμε παρακάτω
ευελπιστούμε να συμβάλλουμε στην πολυπόθητη
επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου καθιστώντας των
Δήμο μας έναν τουριστικό προορισμό για όλες τις εποχές
του χρόνου.
Για την επίτευξη των στόχων είναι επιβεβλημένη η
συσπείρωση όλων των δυνάμεων με ουσιαστικές
συνεργασίες.

Στρατηγικό & Επιχειρησιακό Σχέδιο
Τουριστικής Ανάπτυξης Δήμου Καλαβρύτων
Το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Καλαβρύτων θα στοχεύει στην εξέταση των
προϋποθέσεων και των προοπτικών διαφοροποίησης, αναβάθμισης και εντέλει βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης του
προορισμού.
Στα περιεχόμενα θα περιλαμβάνεται ο προσδιορισμός της τουριστικής ταυτότητας του Δήμου και η ανάδειξη των συγκριτικών
πλεονεκτημάτων, που ενισχύουν την ελκυστικότητα του τόπου και την ανταγωνιστικότητα του, καθώς και η διερεύνηση των
ωφελειών που προκύπτουν στην περιφερειακή οικονομία και ειδικότερα σε τομείς όπως η επιχειρηματικότητα, η έξυπνη
εξειδίκευση και οι ανθρώπινοι πόροι
Απώτερος στόχος της μελέτης θα είναι η βελτίωση της θέσης του τουριστικού προϊόντος του
Δήμου Καλαβρύτων στην τουριστική αγορά, η οποία θα επιτευχθεί :
-Αναβαθμίζοντας την συνολική εικόνα,
-Αναδεικνύοντας τη μοναδικότητα του τουριστικού προϊόντος,
-Αξιοποιώντας το πολιτισμικό και τουριστικό απόθεμα,
-Καθιστώντας μακροπρόθεσμα το τουριστικό προϊόν πολυτιμότερο,
-Αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών του τουριστικού τομέα,
-Διευρύνοντας την τουριστική περίοδο,
-Προσελκύοντας περισσότερους τουρίστες με υψηλή εισοδηματική στάθμη
-Στηρίζοντας ενέργειες και πρωτοβουλίες επιχειρηματιών του τουρισμού
-Βελτιώνοντας τις τουριστικές υποδομές,

-Ενισχύοντας την προστιθεμένη αξία του τουρισμού του Δήμου Καλαβρύτων.
Η μεθοδολογία του στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Καλαβρύτων θα
λαμβάνει υπόψη και θα εναρμονίζεται και με το Σχέδιο κατευθύνσεων της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής στον τομέα του
Τουρισμού.

Αναβάθμιση Τουριστικής πύλης
discoverkalavrita.gr (site ,app) ενδυναμώσει
Social Media – Δημιουργία τηλεοπτικού και
ραδιοφωνικού Spot

Είναι γνωστός ο ρόλος του διαδικτύου και τον social
media στην προβολή του τουριστικού προορισμού. Είναι
απαραίτητο η τουριστική πύλη να παρέχει όσο το
δυνατόν περισσότερες πληροφορίες καθώς και να είναι
εναρμονισμένη με τις τελευταίες τάσεις της τεχνολογίας
και με τις έξυπνες συσκευές (app). Επίσης χρειάζεται
περισσότερη ενδυναμώσει τον social media με σχεδόν
καθημερινή ενημέρωση. Τέλος θα ήταν πολύ χρήσιμο η
δημιουργία ενός τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού spot με
σκοπό την προβολή του σε μέσα μαζικής επικοινωνίας
αλλά και σε σημεία υψηλής επισκεψιμότητας όπως
αεροδρόμια , λιμάνια και τουριστικές εκθέσεις.

Τουριστικό Λογότυπο

Τα λογότυπα του τουρισμού στοχεύουν να αποτυπώσουν την ουσία της
εξερεύνησης, της περιπέτειας και της περιπλάνησης. Αυτά τα λογότυπα
συχνά ενσωματώνουν στοιχεία που αντιπροσωπεύουν διάσημα ορόσημα,
φυσικά τοπία και πολιτιστικά σύμβολα. Η τυπογραφία στα λογότυπα του
τουρισμού κυμαίνεται από έντονες και ενεργητικές γραμματοσειρές έως
κομψές και εκλεπτυσμένες γραμματοσειρές, ανάλογα με την επιθυμητή
προσωπικότητα της επωνυμίας. Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται σε αυτά
τα λογότυπα είναι συχνά ζωντανά και εντυπωσιακά, προκαλώντας μια
αίσθηση ενθουσιασμού και χαράς. Οι συμβολικές αναπαραστάσεις στα
λογότυπα του τουρισμού μπορεί να περιλαμβάνουν εικονικά κτίρια, βουνά,
κύματα, πυξίδες ή σφαίρες, που συμβολίζουν τις ποικίλες εμπειρίες και τους
προορισμούς που προσφέρει ο τουρισμός. Τα λογότυπα τουρισμού
χρησιμοποιούνται συνήθως από ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία, υπηρεσίες
μεταφορών, τουριστικούς πράκτορες και άλλες επιχειρήσεις που σχετίζονται
με την τουριστική βιομηχανία. Μπορούν να βρεθούν σε ταξιδιωτικά
φυλλάδια, ιστότοπους, πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και
διαφημιστικό υλικό. Τα λογότυπα του τουρισμού διαδραματίζουν επίσης
σημαντικό ρόλο στην επωνυμία πόλεων, περιοχών και χωρών ως
επιθυμητών τουριστικών προορισμών, βοηθώντας στην προσέλκυση
επισκεπτών από όλο τον κόσμο.

Διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης (Fam
Trips)

Διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης (Fam Trip), με
επαγγελματίες του τουρισμού όπως tour operators,
τουριστικά γραφεία και δημοσιογράφους τουριστικού
ρεπορτάζ σε συνεργασία με τα γραφεία του ΕΟΤ στο
εξωτερικό.
Οι προσκεκλημένοι θα έχουν μία ολιγοήμερη παραμονή
στον Δήμο Καλαβρύτων. Ο σχεδιασμός και η οργάνωση
του προγράμματος φιλοξενίας, θα περιλαμβάνει, εκτός
από την περιήγηση στα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος
πραγματοποίηση συναντήσεων με τοπικούς δημόσιους και
ιδιωτικούς φορείς, οργάνωση παρουσίασης της
πολιτιστικής, γαστρονομικής, παράδοσης της περιοχής και
πολλές άλλες δράσεις για την πληρέστερη παρουσίαση
του προορισμού.
Στόχος της δράσης είναι η γνωριμία εκπρόσωπων της
διεθνούς τουριστικής αγοράς με τον προορισμό και η
απευθείας διερεύνηση πιθανών συνεργασιών με τους
επαγγελματίες του τουρισμού.

Συμμετοχή σε Τουριστικές εκθέσεις & B2B
συναντήσεις με Τουριστικούς πράκτορες

Ο Δήμος Καλαβρύτων πρέπει να επιδιώξει την συμμετοχή του σε
τουριστικές εκθέσεις του εσωτερικού αλλά κυρίως του
εξωτερικού προκειμένου να υπάρξει διείσδυση σε συγκεκριμένες
αγορές. Για λογούς οικονομίας μπορεί να υπάρξει συνεργασία με
την ΠΔΕ η οποία συμμετέχει σε αρκετές διεθνείς εκθέσεις.
Απαραίτητη για την συμμετοχή μας σε μια τουριστική έκθεση
είναι η δημιουργία του κατάλληλου προωθητικού υλικού αλλά
και των ανθρώπων που θα εκπροσωπήσουν τον Δήμο μας.
Επίσης εξίσου σημαντικό είναι και οι ιδιωτικές συναντήσεις (Β2Β)
που πραγματοποιούνται με τουριστικούς πράκτορες. Βέβαια
χρειάζεται κατάλληλη προετοιμασία γιατί αυτές οι συναντήσεις
είναι πολύ απαιτητικές. Θεωρούμε ότι η συμμέτοχης μας στις
εκθέσεις θα έχει πολλαπλά οφέλη στην προσπάθεια προώθησης
του τουριστικού προϊόντος.

Travel Bloggers

Οι travel bloggers, είναι άτομα τα οποία έχουν ένα blog
όπου μέσα από αυτό μοιράζονται ιστορίες και συμβουλές
από τα ταξίδια που έχουν κάνει. Το travel blogging στις
μέρες μας, παίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία του
ταξιδιού, καθώς ένας μεγάλος αριθμός ατόμων που
επιθυμούν να ταξιδέψουν, ψάχνουν γνώμες και
αναζητούν εμπειρίες από άτομα τα οποία έχουν
επισκεφθεί το μέρος που επιθυμούν να ταξιδέψουν και
οι ίδιοι . Η γνώμη των travel bloggers, λοιπόν, έχει
συνήθως μεγαλύτερο βαθμό αξιοπιστίας από τις
επίσημες ιστοσελίδες τουριστικών προορισμών, καθώς
μοιράζονται τις δικές τους εμπειρίες χωρίς πάντα να
έχουν όφελος από αυτή την δραστηριότητα.

Μεγάλο ποσοστό των travel blogs ανήκουν στην
κατηγορία C2C. Αυτό σημαίνει πως σκοπός τους είναι να
προσελκύσουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με
άτομα τα οποία είναι και αυτά τουρίστες, συνεπώς
ανήκουν στην ίδια κατηγορία και τους ενώνει αυτό το
κοινό ενδιαφέρον για τα ταξίδια.

Καλαβρυτινή Γαστρονομία

Η ένταξη της γαστρονομίας στο μάρκετινγκ του τουρισμού επιδρά στην προώθηση και στη
διαφήμιση της κάθε τοπικής κουζίνας και προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα στους
προορισμούς. Με τη διατροφή να είναι ένα από τα βασικά συστατικά των διαφόρων ειδών
τουριστικών πακέτων, η γαστρονομία μετατρέπεται σε ισχυρό στοιχείο των λειτουργιών
της τουριστικής προβολής και προώθησης και δίνει τη δυνατότητα στους Tour operators να
διαφοροποιήσουν τα προσφερόμενα προϊόντα τους. Επομένως, δίνει τη δυνατότητα και
στους τουριστικούς τόπους να εστιάσουν στον τουρισμό εμπειριών να αναδείξουν τον
πολιτισμό τους, να προβληθούν και να προσελκύσουν πελατειακές αγορές με αντίστοιχα
ενδιαφέροντα, να αναδείξουν την κουλτούρα τους και να αυξήσουν τις εισπράξεις τους από
τον τουρισμό.
Tα στοιχεία που υπογραμμίζουν τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του γαστροτουρισμού είναι:
• Μία από τις τρείς πιο απολαυστικές δραστηριότητες των τουριστών είναι το γεύμα τους.
• Οι τουρίστες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, σχεδόν σε ποσοστό 100%
γευματίζουν/δειπνούν έξω και αυτό έχει σαν συνέπεια τη γνωριμία τους με την τοπική
κουζίνα.
• Η γευσιγνωσία φαγητού και κρασιού έχει τη μοναδική ικανότητα να θέτει σε λειτουργία
και τις πέντε αισθήσεις των ανθρώπων.
• Οι γαστρονομικές δραστηριότητες προσφέρονται όλο το χρόνο, σε όλη τη διάρκεια της
ημέρας, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες. Αντίθετα, οι διάφορες άλλες τουριστικές
δραστηριότητες δεν διαθέτουν αυτό το χαρακτηριστικό.

• Οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τη γαστρονομία συνήθως ανήκουν στην κατηγορία
εκείνη που ενδιαφέρεται και για πολιτιστικά δρώμενα, επισκέψεις σε μουσεία,
παρακολούθηση φεστιβάλ κλπ.
• Τα δημογραφικά στοιχεία (πχ ηλικία, φύλο, επάγγελμα, εθνικότητα κλπ.) δεν
επηρεάζουν το ενδιαφέρον των τουριστών για το φαγητό και τη γαστρονομία.

Πεζοπορικές & Ποδηλατικές Διαδρομές

Η εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου δικτύου διαδρομών
Πεζοπορίας και ποδηλασίας έχει μόνο θετικό αντίκτυπο,
Και σε πολλούς τομείς, οι βασικότεροι εκ των οποίων είναι
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η μεγαλύτερη
εισροή εσόδων από τους τουρίστες, η ανάδειξη του φυσικού
Και ιστορικού πλούτου, η περιβαλλοντική εκπαίδευση,
Καθώς και η προώθηση τοπικών προϊόντων και η διατήρηση
Της τοπικής κουλτούρας. Οι περιπατητές αποφεύγουν τους
ζεστούς μήνες του καλοκαιριού (Ιούλιο–Αύγουστο).Έτσι,
επισκέπτονται τα μονοπάτια κατά την άνοιξη και το
φθινόπωρο, όπου ο καιρός είναι πιο ήπιος και η φύση
παίρνει ιδιαίτερες αποχρώσεις.

Για τον Δήμο μας προτείνεται η δημιουργία ενός δικτύου
που θα συνδέει και τις 4 δημοτικές ενότητες. Επίσης
προτείνεται για τα υφιστάμενα μονοπάτια η ψηφιακή τους
απεικόνιση ώστε να είναι διαθέσιμες από εφαρμογές smart
phones (discover Kalavrita , Kalavrita Hotels Ass app).

Οδοντωτός Σιδηρόδρομος

Ο οδοντωτός σιδηρόδρομος είναι η μοναδική τουριστική ατραξιόν που
προσελκύει τουρισμό όλο το χρόνο και επισκέπτες από όλα τα πλάτη και
μήκη της γης. Είναι επίσης το μοναδικό τρένο της χώρας που συνδέει
την θάλασσα με το βουνό συγκαταλέγοντας την διαδρομή του σε μια
από τις ποιο όμορφες της Ευρώπης και του κόσμου. Δυστυχώς όμως
απαξιώνεται συνεχώς από την σημερινή εταιρία που το εκμεταλλεύεται
και δεν έχει την προβολή που του αρμόζει. Πιστεύουμε πως η πρόταση
για συνεκμετάλλευση μεταξύ των Δήμων Καλαβρύτων και Αιγιαλείας θα
δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης και προβολής του
οδοντωτού. Ακόμα πρέπει να γίνουν προσπάθειες για την λειτουργία
της Ατμομηχανής με δρομολόγια από Καλάβρυτα – Ζαχλωρού κυρίως
τα Σαββατοκύριακα αλλά και τις αργίες. Μέχρι να πραγματοποιηθούν
όλα αυτά και αν πραγματοποιηθούν οφείλουμε να προσπαθήσουμε με
όλες τις δυνάμεις μας να αναδείξουμε τον οδοντωτό. Επειδή το
Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ τα τελευταία χρόνια προσπαθούν να
αναδείξουν τους ορεινούς προορισμούς μέσω και των διεθνών
εκθέσεων είναι μοναδική ευκαιρία να διεκδικήσουμε την προβολή του
οδοντωτού.

Helmos Mountain Adventure Park

Οι Ευρωπαϊκές χώρες που αναπτύσσουν τουρισμό
τεσσάρων εποχών, λειτουργούν τουριστικά πάρκα
περιπέτειας σχεδόν όλον τον χρόνο με επισκέψεις
σχολείων και τουριστικά πακέτα ημερησίων εκδρομών
από όλον τον κόσμο κλπ. Όλοι γνωρίζουμε πως η Ελλάδα
δεν έχει αναπτύξει ιδιαίτερα αυτό το μοντέλο τουρισμού
περιπέτειας. Στην κουλτούρα των Ευρωπαϊκών κυρίως
λαών υπάρχει αυξημένη η επιθυμία για δραστηριότητες
σε πάρκα και βουνά απολαμβάνοντας το φυσικό τοπίο
αλλά και την ευεξία που προσφέρει το φυσικό
περιβάλλον. Οι εγκαταστάσεις του Χ.Κ.Κ. προσφέρονται
για την δημιουργία ενός πάρκου περιπέτειας βουνού με
ήπιες παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον.