Ο ΟΣΕ 51% και οι γειτονικοι ΟΤΑ από 24,5% – Σύντομα απόφαση για τον Οδοντωτό από το δημοτικό συμβούλιο

Η δημοτική αρχή Αιγιαλείας φέρνει προς έγκριση και ψήφιση από το δημοτικό συμβούλιο, απόψε στις 7.30 στο «Αλέκος Μέγαρης», το σχέδιό της για δημιουργία φορέα διαχείρισης του οδοντωτού σιδηρόδρομου.

Το σχέδιο που έχει επεξεργαστεί ο δήμαρχος Αιγιαλείας και η ομάδα του, από κοινού προφανώς με τον δήμαρχο Καλαβρύτων και τη δική του ομάδα, είναι να συσταθεί Ανώνυμη Εταιρεία που θα έχει υπό την εποπτεία και τον έλεγχό της τον Οδοντωτό.

Των ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΕΡΓΑΝΕΛΑΚΗ και ΠΡΟΚΟΠΗ ΚΟΓΚΟΥ

Η «Πελοπόννησος» αποκαλύπτει σήμερα ότι η πρόταση που καταθέτει η δημοτική αρχή Καλογερόπουλου για έγκριση είναι: Ο νέος φορέας να είναι μία Ανώνυμη Εταιρεία, με τον ΟΣΕ να έχει πλειοψηφία του 51% και τους δύο Δήμους Καλαβρύτων και Αιγιαλείας το ήμισυ του υπολοίπου, δηλαδή από 24,5% έκαστος.

Οι πληροφορίες λένε πως το σχέδιο της δημοτικής αρχής θα περάσει από το δημοτικό συμβούλιο, αλλά υπάρχουν αρκετοί που έχουν σοβαρές επιφυλάξεις για το κατά πόσο ο ΟΣΕ θα δεχθεί μια τέτοια πρόταση.

Δείτε ένα απόσπασμα από την αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει την πρόταση του Δήμου Αιγιάλειας:

«Πιστεύουμε ότι πρέπει να ληφθούν οι εξής αποφάσεις και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες:

Αμεσες παρεμβάσεις σύμφωνα με τη μελέτη που έχει συνταχθεί για την τοποθέτηση κορμοδεμάτων στις καμένες πλαγιές, κατασκευή αναχωμάτων και αφαίρεση σαθρών και επικίνδυνων βράχων και υλικών.

Η σχετική εργολαβία πρέπει να χρηματοδοτηθεί άμεσα (1 εκατομμύριο περίπου) και να εκτελεστεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

-Είναι ευκαιρία να γίνει και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής υποδομής του Οδοντωτού, ώστε να εκλείψουν οι τυχόν κίνδυνοι σε ορισμένα σημεία της διαδρομής. Για τον σκοπό αυτό θα χρειαστεί να εκπονηθεί συγκεκριμένη μελέτη με τη συνεργασία και την εποπτεία του ΟΣΕ. Το κόστος της μελέτης και των απαραίτητων έργων θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί είτε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είτε από το υπουργείο Υποδομών.

Ωρίμασαν πλέον οι συνθήκες και πρέπει η κυβέρνηση με τα σχετικά υπουργεία να μελετήσει την πρόταση που έχει κατατεθεί από το παρελθόν για την ανάπτυξη του Οδοντωτού μέσα από ένα μοντέλο συνεργασίας κρατικών φορέων και τοπικής αυτοδιοίκησης.

Πιστεύουμε ότι η δημιουργία ενός φορέα με τη συμμετοχή του ΟΣΕ και των δύο Δήμων Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, είναι ώριμη πλέον συνθήκη.

Ο φορέας αυτός θα είναι μία ανώνυμη εταιρεία, με τον ΟΣΕ να έχει πλειοψηφία του 51% και τους δύο Δήμους Καλαβρύτων και Αιγιαλείας το ήμισυ ο καθένας του υπολοίπου (24,5%)».

ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

Προχωράει η πρόταση για σύσταση Συνεργατικού Φορέα μεταξύ των δήμων Καλαβρύτων και Αιγιάλειας και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, που θα έχει υπό την ευθύνη του τη λειτουργία και ανάπτυξη του Οδοντωτού.

Σήμερα το θέμα έχει προγραμματιστεί να περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιάλειας, ώστε αυτή η προσπάθεια να πάρει επίσημη μορφή. Σε ό,τι αφορά στον Δήμο Καλαβρύτων, ακόμα δεν έχει μπει προς συζήτηση και λήψη απόφασης στο ΔΣ, ωστόσο στις προθέσεις του δημάρχου Καλαβρύτων Θανάση Παπαδόπουλου είναι να περάσει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Μόλις και οι δύο Δήμοι εγκρίνουν την πρόταση για Συνεργατικό Φορέα, τότε θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες και οι επαφές με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε το αίτημά τους να γίνει δεκτό.

Ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος με νέες δηλώσεις στην «Πελοπόννησο» ανέφερε: «Το θέμα της σύστασης Φορέα για το ιστορικό τρενάκι του Οδοντωτού σιδηρόδρομου θα τεθεί προς ψήφιση σε κάποιο από τα επόμενα δημοτικά συμβούλια ώστε να προχωρήσουμε».

Ανεξάρτητα από την απόφαση των δύο Δήμων, το βασικότερο είναι να υπάρχει θετική διάθεση από τον ΟΣΕ, με στελέχη του οποίου οι δύο δήμαρχοι έχουν κάνει, ήδη, επαφές σε προκαταρτικό στάδιο.

Πηγή: pelop.gr