Απάντηση – σχολιασμό,  στο άρθρο του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου, με τίτλο “τους ξεσκίζει ο Αμβρόσιος” που δημοσιεύσαμε στις 19 Αυγούστου, μας έστειλε ο ιερέας Βασίλειος Σπηλιόπουλος, εφημέριος στο Βεσίνι Καλαβρύτων.

Αφού τον ευχαριστήσουμε, δημοσιεύουμε ολόκληρο το σχολιασμό του:

Χωρίς καμία απολύτως έκπληξη, διάβασα το άρθρο του γνωστού θεολόγου κυρίου Παναγιώτη Ανδριόπουλου που δημοσιεύσατε στη σελίδα σας στις 19 Αυγούστου, με τίτλο, ‘‘τους ξεσκίζει ο Αμβρόσιος‘‘.

Στόχος του κυρίου Ανδριόπουλου είναι να ειρωνευτεί, να στοχοποιήσει τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιο και να εκφράσει την βαθύτατη εμπάθεια του προς αυτόν.

Φυσικά δεν έχω σκοπό να υπερασπίσω την φήμη και το πρόσωπο του επισκόπου μας, ούτε των συνεφημερίων μου, διότι κάτι τέτοιο δεν μου ταιριάζει και επιπλέον θα με καθιστούσε γελοίο.

Άλλωστε, όλοι έχουμε δικαίωμα να διαφωνούμε με όλους και προφανώς και η ταπεινότητα μου δεν ταυτίζεται με τον επίσκοπό μας ούτε με τους συλλειτουργούς, σε πολλά θέματα και απόψεις.

Στόχος μου επίσης δεν είναι να απαντήσω ή να ανοίξω διάλογο με τον κο Ανδριόπουλο αφού κι ο ίδιος δεν θέλησε να αναζητήσει την αλήθεια και την ορθότητα των πραγμάτων με το Σεβασμιώτατο, αλλά απλά να επιτεθεί σε έναν εχθρό.

Αυτό είναι το κατάντημα του εκκλησιαστικού σώματος.!!

Εκείνο που θέλω είναι να γνωστοποιήσω στους αναγνώστες σας, είναι το μέγεθος της υποκρισίας του κου Ανδριόπουλου, που προσπαθεί με σαθρά και ανόητα επιχειρήματα, να αδράξει την ευκαιρία να εκθέσει ‘‘τον Αμβρόσιο‘‘.

Κατ’ αρχάς η προσθήκη μιας αιτήσεως στη Θεία Λειτουργία, ίσως να μην είναι ορθή αλλά πάντως δεν είναι άγνωστη και ασυνήθιστη στη λειτουργική πράξη.

Σε περιόδους ιδιαιτέρων κρίσεων, η Εκκλησία εύχεται με ιδιαίτερη αίτηση φανερώνοντας την αγάπη της και την έγνοια της για τους δοκιμαζομένους αδελφούς, για τα παιδιά της.

Δεν θα εξετάσω αν είναι αυτό σωστό ή όχι, αλλά δεν μπορώ να μην υπογραμμίσω, ότι ουδέποτε άλλοτε ενοχλήθηκε ο κος Ανδριόπουλος απ αυτό.

Το μέγεθος της υποκρισίας και προσωποληψίας του ανδρός μάλιστα είναι τέτοιο, που ενοχλήθηκε από την προσθήκη μιας απλής αιτήσεως, την στιγμή που υπεραμύνεται και συντάσσεται με τους κύκλους εκείνους, που επιδιώκουν και αυθαίρετα εφαρμόζουν κατά το δοκούν τη αναδόμηση όλων των στοιχείων της Θείας Λατρείας.

Όχι μόνο δεν επιτέθηκε, αλλά συντάσσεται με τον Μητροπολίτη Δημητριάδος και άλλους ‘‘φωτισμένους‘‘ πατέρες, οι οποίοι αλλοιώνουν τα κείμενα της Λειτουργίας, με αυθαίρετες και πολλάκις γελοίες μεταφράσεις, που επινοούν δικές τους Λειτουργίες, ή αναβιώνουν δήθεν αρχαίες Λειτουργίες, που καταργούν τα τέμπλα, που επινοούν νέες ακολουθίες για τα μυστήριά μας, που
επιθυμούν την κατάργηση του ράσου και άλλα ων ουκ έστιν αριθμός.

Γι’ αυτούς δεν ισχύει ότι θεωρούν τσιφλίκι τους την Εκκλησία;

Γιατί άραγε δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Απλά γιατί κινείται από εγωισμό, μίσος και εμπάθεια.

Τέλος ο κύριος αυτός, με τον πιο φασιστικό τρόπο καταφέρεται και ζητά διώξεις και,ποινές για τον οποιονδήποτε διαφωνεί με τον ‘‘προοδευτισμό‘‘ του και πανηγυρίζει, αντί να πονάει, όταν μέλη της Εκκλησίας αποτειχίζονται, θεωρώντας ότι απαλλάσσεται από αυτούς.

Ιδού λοιπόν ποιος θεωρεί τσιφλίκι του την Εκκλησία.

Ας χαίρεται λοιπόν και τον προοδευτισμό του, και την επιλεκτική αγάπη του-τον αγαπισμό του, και την ορθοδοξότητα του και την αλάθητη εκκλησιολογία του, αλλά ας είναι και λίγο ειλικρινής.

Δεν κόπτεται για το ανόθευτο και αναλλοίωτο της Θείας Λειτουργίας, αλλά μισεί τον και τον Μητροπολίτη Αμβρόσιο και οποιονδήποτε δεν συμφωνεί με τα καλούπια του.

Ας λέμε τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη!

ιερεύς Βασίλειος Σπηλιόπουλος
εφημέριος Βεσινίου Καλαβρύτων

phgh kalavrytanet