Πάτρα: Η Παράταξη Ρώρου για τις καθυστερήσεις και την έλλειψη σχεδιασμού των έργων στο κέντρο – Σύγκληση διευρυμένου Δημοτικού Συμβουλίου

0
13

Το δελτίο τύπου της “Ώρα Πατρών” της 17/9/24 σχετικά με την πορεία των έργων, τις καθυστερήσεις, την έλλειψη σχεδιασμού, των χαμένων ευκαιριών για την πόλη, την επιβάρυνση όλων των έργων με 50 έως 60%,τ α 35 εκατομμύρια από την Βιώσιμη Αστική Ανάπλαση 2014 -21 (ΕΣΠΑ)  που χάθηκαν εξαιτίας της αδράνειας της δημοτικής αρχής επαληθεύτηκε πλήρως  με την ανακοίνωση ότι είναι θέμα του εργολάβου της Μαιζώνος το αν σταματήσει το έργο, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον εμπορικό κόσμο και τους πολίτες.

Καλούμε τη δημοτική αρχή να συγκαλέσει άμεσα Διευρυμένο Δημοτικό Συμβούλιο με τη συμμετοχή φορέων και επαγγελματικών συλλόγων της πόλης και να ενημερώσει εκτενώς για όλα τα έργα προκειμένου να έχουν πλήρη επίγνωση οι πολίτες για την πορεία τους.
Καλούμε σε αυτό να συμβάλλουν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, οι φορείς, οι σύλλογοι και τα σωματεία της πόλης.
Όχι άλλες χαμένες ευκαιρίες για την πόλη.

Για τη διευκόλυνσή σας, παραθέτουμε και το χθεσινό δελτίο το οποίο περιέγραφε επακριβώς τα αδιέξοδα στα οποία φθάσαμε.

Εκθειάζει τον εαυτό της και αυτοθαυμάζεται για τα “έργα” της η δημοτική αρχή υπερτονίζοντας ότι όλη η πόλη έχει μετατραπεί ένα ατέλειωτο-απέραντο εργοτάξιο.

Μία προσεκτική, αναλυτική και ακριβοδίκαια προσέγγιση θα προσγείωνε την αλαζονεία της Δημοτικής αρχής.
Έργα που δεν έχουν αρχή και τέλος που γίνονται με γονατογραφίες χωρίς ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ μελέτες, προγραμματισμό επιβαρύνοντας τελικά τους πολίτες της Πάτρας και οικονομικά αλλά και σε ένα ατελείωτο γαϊτανάκι ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων-παρατάσεων. Άνω πόλη, Ιστορικό κέντρο, Προσφυγικά, Ζαρουχλεΐκα….και η λίστα είναι ατελείωτη. Δεν υπάρχει ούτε ένα έργο που να μην έχει κοστίσει πολλά περισσότερα χρήματα και πολύ περισσότερο χρόνο. Από το Δημαρχείο που ακόμα και σήμερα μετά από τόσο καιρό με απευθείας ανάθεση τοποθετείται απαιτούμενος ανελκυστήρας σκάλας με πλατφόρμα για ΑΜΕΑ (άραγε δεν είχε προβλεφθεί εξ΄ αρχής;)  μέχρι και το πιο μικρό έργο.  
Έργα που ξεκινούν σε μία τιμή Χ μέχρι να ολοκληρωθούν η τιμή έχει υπέρβαση 50% και 60% επιπλέον.
Ας δούμε όμως συνολικά τα κατορθώματα της δημοτικής αρχής. 
Την 22 Δεκεμβρίου 2023 συνεδρίασε εκτάκτως η οικονομική επιτροπή για να μεταφέρει έργα περίπου 35 εκατομμυρίων από το ΕΣΠΑ 2014-20 στο επόμενο ΕΣΠΑ 2021-27(παρατίθεται & επισυνάπτεται).
https://e-patras.gr/sites/default/files/2024-01/459%20%CE%9C%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC%20%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD%20%CE%95%CE%A3%CE%A0%CE%91.pdf
 
Τι σημαίνει αυτό για τους πολίτες και την πόλη μας;.
Από τα χρήματα που θα μπορούσε να ωφεληθεί η πόλη από το νέο ΕΣΠΑ, αφαιρέθηκαν 35 εκατομμύρια, η πόλη δηλαδή έχασε δυνατότητα εκτέλεσης ΝΕΩΝ ΕΡΓΩΝ αξίας 35 εκατομμυρίων!!!!
Θα μπορούσαμε δηλαδή να αναζητούμε σαν πόλη έργα τόσο για το Παραλιακό Μέτωπο, όσο και για άλλα σημεία της πόλης που στερούνται πλέον αυτής τη δυνατότητας.
Προφανώς αποκλειστικά υπεύθυνη για αυτό είναι η Δημοτική αρχή μετά 10 χρόνια στο Δήμο της Πάτρας.
Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι κάποια έργα είχαν προγραμματιστεί & δρομολογηθεί ήδη από την προηγούμενη αρχή Δημαρά και δεν έχουν ολοκληρωθεί (ποδηλατόδρομος, ιστορικό κέντρο κ.α).
Ανάμεσα στα έργα που μεταφέρονται στο νέο ΕΣΠΑ διακρίνουμε: 
-Αστική ανάπλαση ιστορικού κέντρου πάτρας. 
-Ανάπλαση Ζαρουχλεΐκων.
-Αποκατάσταση δημοτικής βιβλιοθήκης 
-Κατασκευή του 12ου ολοήμερου Δημοτικού σχολείου. 
-Ενεργειακή αναβάθμιση πολλών σχολείων κ.α.
Είναι προφανές ότι η χρηματοδότηση όλων αυτών των έργων, ακόμα και αν συνεχίζονται έχει να κάνει με τη νέα χρηματοδοτική περίοδο ΕΣΠΑ 2021-2027. 
Αναρωτιόμαστε αν έχουν προλάβει να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε εκταμιευτούν τα υπολειπόμενα κονδύλια από το νέο πρόγραμμα προκειμένου να πληρωθούν οι εργολάβοι. 
Αυτό συμβαίνει και με την οδό Μαιζώνος, το γνώριζε η δημοτική αρχή όταν υπόσχεται στους φορείς ότι το έργο θα τελειώσει (μέχρι την Γούναρη) το Δεκέμβρη του 2024. Όπως επίσης γνωρίζει ότι λόγω πρόσθετων εργασιών που δεν προβλέπονταν στις αρχικές μελέτες, επιβαρύνεται τελικά το έργο. Ήδη σειρά από συμβάσεις αρχίζουν να προστίθενται στον αρχικό προϋπολογισμό και αναρωτιόμαστε από τώρα που τελικά θα καταλήξει το τελικό ποσό της επιβάρυνσης σε σχέση με την αρχική σύμβαση αφού ήδη το έργο τελικά έχει υπέρβαση 3.497.239€, από το αρχικό ποσό.
https://e-patras.gr/sites/default/files/2024-09/793%20%CE%9A%CE%AC%CF%84%CF%89%20%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B7%20%CE%94%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF%20%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%89%CE%BD%20%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82%202%CE%BF%CF%82%20%CE%A4%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7%202%CE%B7.pdf
Είναι κοινά παραδεκτό ότι το έργο κινδυνεύει να μείνει στην οδό Ερμού με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον Εμπορικό κόσμο και τους πολίτες που ταλαιπωρούνται πλέον καθημερινά.
Δυστυχώς όμως δεν είναι χαμένες οι χρηματοδοτήσεις από το προηγούμενο πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Χάνονται και χρηματοδοτήσεις από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων όπου είχαν ενταχθεί 3 έργα. Ακούσαμε δια στόματος του αρμόδιου αντιδημάρχου ότι από τα έργα στον  ΑΣΟ, το παλιό Νοσοκομείο και Εργοστάσιο Τέχνης- “ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ”  θα χρηματοδοτηθεί μόνο ο ΑΣΟ αφού σταμάτησε το πρόγραμμα. Ενώ τα άλλα δύο έργα ψάχνουν την τύχη τους σε πρόσκληση στο νέο ΕΣΠΑ. (από το 06:40 και μετά)
https://www.youtube.com/watch?v=TEs7kORaQHI&t=601s&fbclid=IwY2xjawFU-NJleHRuA2FlbQIxMAABHVshwCZmgPfW1M3xBbP2VW954gWk-cQEc4bYvt0OrhiddZ38lN7qukME4A_aem_szKIsTOCoUI0NqjT9Vbnyg
Υπενθυμίζουμε ότι με υπαιτιότητα της δημοτικής αρχής θα πληρώσουμε τον ΑΣΟ με καπέλο 2.500.000€.
Όσο και αν θα προσπαθήσουν να αποσείσουν τις ευθύνες, αυτές έχουν παραλήπτη τη  Δημοτική αρχή Πελετίδη.
Η πόλη είναι παραδομένη στο απόλυτο χάος της τσαπατσουλιάς της Δημοτικής αρχής.