Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024: Τα θέματα και οι απαντήσεις σε Ιστορία, Φυσική και Οικονομία για τα ΓΕΛ – Δύσκολη η Ιστορία, απαιτητική η Φυσική

0
56

Φινάλε για τους υποψηφίους των ΓΕΛ – Δείτε βίντεο με τον πρώτο σχολιασμό των θεμάτων από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς

Τα τελευταία μαθήματα Προσανατολισμού έδωσαν σήμερα, Τετάρτη 12 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, οι οποίοι διεκδικούν μία θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.

Η αγωνία των μαθητών προσανατολίζεται πλέον στην ανακοίνωση των βαθμολογικών τους επιδόσεων μεταξύ 28ης και 1ης Ιουλίου.

Οι υποψήφιοι σήμερα εξετάστηκαν για τις Πανελλαδικές στα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

-Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος «Ιστορία» πατήστε εδώ

-Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος «Φυσική» πατήστε εδώ

-Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος «Οικονομία» πατήστε εδώ
– Οι απαντήσεις

-Οι απαντήσεις για το μάθημα «Ιστορία ΓΕ.Λ.», ΕΔΩ

-Οι απαντήσεις στο μάθημα «Φυσική ΓΕ.Λ.», ΕΔΩ

-Οι απαντήσεις για το μάθημα «Οικονομία ΓΕ.Λ», ΕΔΩ

Δείτε βίντεο σύντομου σχολιασμού για το μάθημα «Ιστορία ΓΕ.Λ» – «Αυξημένης δυσκολίας τα θέματα σε σχέση με τα περυσινά», σχολιάζει ο Ζουρζουβίλης Παναγιώτης, Καθηγητής Ιστορίας  του Ομίλου Φροντιστηρίων Πουκαμισάς

Δείτε βίντεο σύντομου σχολιασμού για το μάθημα «Φυσική ΓΕ.Λ» – «Απαιτητικά τα θέματα, σαφή και αναλυτικά, μεγάλης έκτασης και για καλά προετοιμασμένους μαθητές», σχολιάζει η Αθηνά Σιαπέρα, Καθηγήτρια Φυσικής στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς

Δείτε βίντεο αναλυτικού σχολιασμού για το μάθημα «Οικονομία»

Οι εκτιμήσεις των ειδικών

Σχετικά με την Ιστορία – «Χωρίς εκπλήξεις τα θέματα, απαιτητικό το ”σωστό-λάθος”»

Σύμφωνα με τον κ.Δημήτρη Μαλέση, καθηγητή Ιστορίας στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, «δεν υπάρχει κάποια έκπληξη στα σημερινά θέματα – ούτε ευχάριστη, ούτε δυσάρεστη. Οι μαθητές έπρεπε να είναι καλά και συστηματικά προετοιμασμένοι για να ανταποκριθούν. Υπήρχε σαφήνεια στη διατύπωση. Τα θέματα αφορούσαν σε όλο το εύρος της ύλης, ήταν απ’όλα τα κεφάλαια – ίσως, ελαφρώς πιο δύσκολα από τα περσινά.
Θεωρώ ότι οι βάσεις θα κυμανθούν στα περσινά επίπεδα. Οι υποψήφιοι θα έπρεπε να προσέξουν περισσότερο τις λεπτομέρειες στο ‘σωστό-λάθος’. Στο συγκεκριμένο, που είναι ένα θέμα 10 μονάδων, αν και συνήθως επιλέγονται θέματα, που είναι ολοφάνερα εύκολα, φέτος, δεν συνέβη κάτι τέτοιο αλλά υπήρχε χρόνος για να απαντήσουν.
Το βασικό πρόβλημα, είναι πως ακόμη δεν έχει αντικατασταθεί ένα βιβλίο ακατάλληλο. Είναι ένας τρόπος για να μην αγαπήσουν τα παιδιά την Ιστορία…. λεπτομέρειες επί λεπτομερειών και τα παιδιά δεν γνωρίζουν το γενικό περίγραμμα της νεοελληνικής Ιστορίας».

Σχετικά με τη Φυσική -«Έξυπνα, πρωτότυπα και μεγάλης έκτασης τα θέματα»

Όπως σχολιάζει ο κ.Αντώνης Κατσιλής, καθηγητής Φυσικής στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, «τα σημερινά θέματα της Φυσικής ήταν έξυπνα και πρωτότυπα. Λόγω μεγάλου όγκου θεμάτων, χρειάζεται προσοχή στη διαχείριση του χρόνου και θα είναι ένας ‘μαραθώνιος’ πολλών σελίδων για τους μαθητές. Σίγουρα απαιτείται κριτική αντίληψη από τους υποψηφίους και ταχύτητα σε μαθηματικούς υπολογισμούς. Το τρίτο θέμα είναι αναμενόμενο. Και η θεωρία του πρώτου θέματος έχει κάποιες παγίδες αλλά είναι ύλη που έχουν δουλέψει αρκετά τα παιδιά. Τα θέματα είναι διατυπωμένα με σαφήνεια, δεν βλέπουμε μέχρι στιγμής κάποιο πρόβλημα. Γενικά, είναι ένα δύσκολο και μεγάλο σε όγκο διαγώνισμα. Θα εξαντλήσουν σίγουρα το τρίωρο».

Σχετικά με την Οικονομία – «Χρειάστηκε καλή αποκωδικοποίηση της εκφώνησης των θεμάτων»

«Τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης αν και δεν ήταν από τα αναμενόμενα», σχολιάζει ο κ. Ανδρέας Λίτσας, καθηγητής Οικονομίας στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς και προσθέτει: «Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη μακρο-οικονομία. Παρόμοιας δυσκολίας με τα περσινά θέματα και απευθύνονταν, όπως και πέρσι, σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Βέβαια, φέτος, χρειαζόταν καλή κριτική σκέψη και καλή ικανότητα στις πράξεις. Στην πραγματικότητα, χρειάστηκε σωστή αποκωδικοποίηση της εκφώνησης από τον εξεταζόμενο, κάτι που ισχύει ειδικά στην εκφώνηση της Ομάδας Δ από τον υποψήφιο, τότε γίνεται πραγματικά εύκολη η επίλυσή της! Η διατύπωση των θεμάτων, δεν είχε ασάφεια απλώς τα παιδιά θα έπρεπε να καταβάλουν έναν επιπλέον κόπο για να ‘διαβάσουν’ σωστά τα δεδομένα. Επομένως, δεν ήταν τα ίδια τα ζητούμενα δύσκολα αλλά η αποκωδικοποίησή τους, να καταλάβουν, δηλαδή, τα παιδιά τι ζητάει το θέμα.
Επίσης, φέτος, θεωρώ πως απαιτείται περισσότερος χρόνος για την επίλυση των θεμάτων, επειδή υπήρχαν αρκετές πράξεις, είναι πολύ πιθανόν να εξαντλήσουν το χρόνο».

Η δομή της εξέτασης των μαθημάτων

Ιστορία

Για την εξέταση του μαθήματος «Ιστορία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα ακόλουθα:

1. Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.

α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.

β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, δια- γράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

2. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Φυσική

Για την εξέταση του μαθήματος «Φυσική» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, ισχύουν τα ακόλουθα:

Στους υποψηφίους δίνονται τέσσερα (4) θέματα που θα συνοδεύονται από πίνακα δεδομένων και τύπων ο οποίος θα περιλαμβάνεται στις διδακτικές οδηγίες. Τα θέματα έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, καθώς και οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων πειραματικών δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για την επίλυσή του/της. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Οικονομία

Η εξέταση του μαθήματος «Οικονομία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, περιλαμβάνει τέσσερις (4) ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι.

γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Οι βαθμολογίες

Οι βαθμολογίες των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού αναμένεται να ανακοινωθούν μεταξύ 28ης Ιουνίου και 1ης Ιουλίου.

Πηγή: protothema.gr