Πρώτη σε πωλήσεις πανελλαδικά η φέτα του Συνεταιρισμού Καλαβρύτων – Η ποιότητα και η στρατηγική συνεργασία με τον Ομιλο Σκλαβενίτη

0
580

Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνεται από τη χαρτογράφηση που πραγματοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά της φέτας και τις συνθήκες που επικρατούν.

Την πρώτη θέση στην αγορά της φέτας ΠΟΠ κατέκτησε το 2023 ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Καλαβρύτων, λαμβάνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο από τις πωλήσεις 249 εκατ. ευρώ που έγιναν μέσα απ’ τα δίκτυα των 11 μεγαλύτερων αλυσίδων Σούπερ Μάρκετ της χώρας.

Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνεται από τη χαρτογράφηση που πραγματοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά της φέτας και τις συνθήκες που επικρατούν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Καλαβρύτων, ο οποίος πωλεί τα προϊόντα του αποκλειστικά μέσω της αλυσίδας υπεραγορών Σκλαβενίτης, με «ναυαρχίδα» τη βαρελίσια φέτα του, ελέγχει το 15-20% της αγοράς.
Ακολουθεί η «εταιρεία Οπτιμα» ΑΕ της οικογένειας Παντελιάδη με τη φέτα «Ηπειρος», συγκεντρώνοντας το 10-15% των συνολικών πωλήσεων φέτας.

Τρίτη σε πωλήσεις εμφανίζεται η Γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη», με μερίδιο 10-15% επί της αξίας των συνολικών πωλήσεων και 5-10% στον όγκο.
Μερίδια ως 5% κατέχουν στην ελλαδική αγορά οι εταιρείες: «Βαλμάς», «Simos Food», «Νταμπίζας», «Ελληνικά Γαλακτοκομεία», «ΑΒΙΓΑΛ», «First Quality», «Νικ. Τσατσουλης», «Γαλακτοκομική Τριπόλεως», «Βιομηχανία Γάλακτος Λέσβου» και «Καράλης».

Από τα στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού γίνεται ξεκάθαρο γιατί η φέτα του Συνεταιρισμού Καλαβρύτων έχει τις περισσότερες πωλήσεις πανελλαδικά, από τα επώνυμα προϊόντα. Εκτός από την υψηλή ποιότητα του προϊόντος, η πολυετής συνεργασία με τον μεγαλύτερο στην Ελλάδα όμιλο σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη αποτέλεσε μια στρατηγικής σημασίας επιλογή που απέδωσε καρπούς.

Ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού, Παύλος Σατολιάς δήλωσε περήφανος, τονίζοντας πως η ποιότητα είναι το κλειδί της επιτυχίας στην αγορά.
«Η μεγάλη αυτή επιτυχία είναι αποτέλεσμα της εξαιρετικής συνεργασίας του Συνεταιρισμού με την αλυσίδα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, που διαθέτει την Φέτα μας αποκλειστικά μέσα από τα καταστήματά της. Η μοναδική, εξαιρετική γεύση και σταθερή ποιότητα, φέρνουν τη ΦΕΤΑ ΠΟΠ του Συνεταιρισμού 1η στην προτίμηση του ελληνικού κοινού και εμείς με τη σειρά μας επενδύουμε συνεχώς θέτοντας υψηλότερους στόχους».

Ο Αγροτικός Γαλακτοκομικός Συνεταιρισμός Καλαβρύτων το 2023 είχε κύκλο εργασιών στα 50 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 3,3 εκατ. ευρώ. Η ετήσια παραγωγή φέτας φτάνει τους 5.000 τόνους, που παρασκευάζεται από την πρώτη ύλη που παραδίδουν καθημερινά 1.200 κτηνοτρόφοι, από περιοχές της ορεινής Αχαΐας, την Ηλεία και την Αρκαδία. Ο Συνεταιρισμός συνεχώς μεγαλώνει με τις προοπτικές να είναι πολύ θετικές, γεγονός που αντικατοπτρίζεται από τις επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ που βρίσκονται σε εξέλιξη.

ΜΕΡΙΔΙΑ
Συγκεκριμένα, ως προς τα μερίδια πωλήσεων, η αλυσίδα Σκλαβενίτης κατέχει το 35-40% της αγοράς σε αξία και 35-40% σε ποσότητα και ακολουθεί η ΑΒ-Βασιλόπουλος (15-20% σε αξία και σε ποσότητα) και η Μετρό (10-15% σε αξία και σε ποσότητα).
Μερίδιο μεταξύ 5%-10% κατέχουν η Μασούτης, η Lidl, η Γαλαξίας και ο Κρητικός. Μερίδιο κάτω του 5% κατέχουν οι Market-In, Χαλκιαδάκης, Bazaar και ΣΥΝΚΑ.

Οι καταναλωτές προτιμούν κατά κύριο λόγο την επώνυμη Φέτα (περίπου 82%, εντός και εκτός Καλαθιού Νοικοκυριού).

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς 2/2023-6/2024 παρατηρήθηκε μεταστροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η τάση αυτή που ξεκίνησε το 2022 και συνεχίστηκε το 2023 και το Α΄ εξάμηνο του 2024.

Το Καλάθι Νοικοκυριού δεν φαίνεται να επηρέασε τις προτιμήσεις των καταναλωτών (παρά μόνο περιστασιακά σε περιόδους εορτών και καλοκαιριού).

Το μερίδιο προϊόντων εντός Καλαθιού Νοικοκυριού κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στο 10% ως προς την αξία πωλήσεων.

Πηγή: pelop.gr