Σχετικά με τις χθεσινές αναφορές του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, στο 12ο Regional Growth Conference που διοργανώνει η εφημερίδα «Πελοπόννησος», όπου μίλησε για «προσκόμματα» και «δογματισμούς» που οδηγούν την Πάτρα να «κοιτάει με τα κιάλια» άλλες πόλεις της χώρας (στις οποίες έχουν προχωρήσει οι παραχωρήσεις των λιμανιών σε ιδιώτες επενδυτές), έχουμε να πούμε το εξής.

Αρχικά, ο κ. Υπουργός «πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες» και παραμύθια περί ανάπτυξης του λιμανιού της Πάτρας, καθώς γνωρίζει ότι δεν υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον κι αυτό γιατί στο πλαίσιο των ευρωνατοϊκών σχεδιασμών, μετά και τον πόλεμο στην Ουκρανία, το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί στα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, ώστε να εξυπηρετηθεί η δημιουργία εναλλακτικής διαδρομής, τόσο προς τη Μαύρη Θάλασσα όσο και προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, παρακάμπτοντας τα Στενά του Βοσπόρου, για τη μεταφορά εμπορευμάτων, ενέργειας και πολεμικού υλικού.

Εκτός αυτού, είναι γνωστό ότι όπου έχουν προχωρήσει οι εν λόγω ιδιωτικοποιήσεις των λιμενικών υποδομών, κριτήριό τους δεν είναι οι ανάγκες του λαού, αλλά τα κέρδη και τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων για κάθε περιοχή. Η Κυβέρνηση, μάλιστα, έχει προωθήσει μέσω των διάφορων νόμων που έχει ψηφίσει νέα προνόμια για τα μονοπώλια των λιμενικών μεταφορών και εγκαταστάσεων. Χαρακτηριστικό  παράδειγμα είναι ότι απαγορεύεται στους Δήμους να επιβάλλουν ανταποδοτικά τέλη στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Για ποια ανάπτυξη λοιπόν μας μιλάει ο κ. Χατζηδάκης και ποια λιμάνια μας υποδεικνύει ως πρότυπο; Το λιμάνι – λημέρι των φονιάδων του ΝΑΤΟ της Αλεξανδρούπολη, με την κυβέρνηση να εμφανίζει ως ευτύχημα ότι φαγώθηκαν όλα τα αυγά της πόλης απ’ τα νατοϊκά στρατεύματα; Την Ηγουμενίτσα, που δόθηκε στην εταιρεία Γκριμάλντι «αντί πινακίου φακής»;

Είναι ευτύχημα για την Πάτρα, που η Δημοτική Αρχή, με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές και στήριγμα τον πατραϊκό λαό, κρατάει αγωνιστική και ασυμβίβαστη στάση, έχει υπερασπιστεί τους δημόσιους χώρους από το ξεπούλημα και δεν έχει ακολουθήσει το «αναπτυξιακό παράδειγμα» άλλων πόλεων. Που ανέκοψε την «αναπτυξιακή» τους φόρα και απέτρεψε τη χωροθέτηση δεξαμενών υγροποιημένου φυσικού αερίου στο νέο λιμάνι.

Το ΚΚΕ, οι εκλεγμένοι του σε όλους τους φορείς και στην τοπική διοίκηση, παλεύουν ώστε τα λιμάνια, ο σιδηρόδρομος, όλες οι υποδομές, να γίνουν μοχλός πραγματικής ευημερίας για τους εργαζόμενους και για τον λαό της περιοχής. Για να γίνει αυτό, απαιτείται να αξιοποιούνται όχι για το κέρδος των λίγων, αλλά για τις ανάγκες των πολλών, στο πλαίσιο μιας άλλης εξουσίας και οικονομίας.

Για να δυναμώσει αυτός ο δρόμος, για να εκφραστεί η αποδοκιμασία των εργαζομένων και του λαού στην ΕΕ και τις κυβερνήσεις που εφαρμόζουν την πολιτική της, που υλοποιούν τις κατευθύνσεις της απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης υποδομών και υπηρεσιών, στις 9 Ιούνη ψηφίζουμε ΚΚΕ!