Τέλος οι ΔΟΥ για 2 στους 3 φορολογούμενους: Η νέα εποχή της εφορίας με ΚΕΦΟΔΕ, ΚΕΦΟΚ, ΚΕΒΕΙΣ και ΥΦΕ (πίνακας)

0
37

Τέρμα το «σε ποια ΔΟΥ ανήκεις;;» για Αττική και Θεσσαλονίκη – Πώς θα εξυπηρετούνται από τις εφορίες που «έκλεισαν» όσοι φορολογούμενοι δεν έχουν tablet και διαδίκτυο

Το myAADE και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές και πλατφόρμες «καταργούν» τις τοπικές «αρμόδιες ΔΟΥ» και τις επισκέψεις των πολιτών στα γκισέ της εφορίας. Από χθες ήδη, Δευτέρα 22 Ιουλίου, οι φορολογούμενοι Αττικής και Θεσσαλονίκης (σχεδόν οι 2 στους 3 δηλαδή φορολογούμενοι στην Ελλάδα) δεν ανήκουν πια στην ΔΟΥ που ήξεραν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Τοπικές ΔΟΥ υφίστανται πλέον μόνο στην επαρχία, στα νησιά ή στην ηπειρωτική χώρα.

Για θέματα φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ ή ειδικών φορολογιών, οι φορολογούμενοι που έχουν έδρα στην πρωτεύουσα ή την συμπρωτεύουσα, ανήκουν πλέον όλοι στα 2 μεγάλα Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) τα οποία δημιουργήθηκαν: στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής ή στο ΚΕΦΟΔΕ Θεσσαλονίκης. Ενώ, αντίστοιχα, για θέματα ακινήτων ή περιουσίας ανήκουν στα ΚΕΦΟΚ (Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου) Αττικής ή Θεσσαλονίκης

Έτσι οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι ή επιχειρήσεις, όταν δηλώνουν «σε ποια ΔΟΥ ανήκουν», η απάντηση είναι πλέον «στο ΚΕΦΟΔΕ». Και αυτό θα πρέπει να δηλώνεται και στα στοιχεία, στα συμβόλαια ή άλλες συναλλαγές τους.

Οι παλαιές ΔΟΥ Αττικής ή Θεσσαλονίκης που καταργούνται, είτε έκλεισαν, είτε μετεξελίχθηκαν και λέγονται πλέον ΥΦΕ (Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης).

Εξυπηρέτηση με tablet ή ραντεβού

Μπαίνει έτσι τέλος στις επισκέψεις που εδώ και δεκαετίες έκαναν στις εφορίες χιλιάδες φορολογούμενοι τα προηγούμενα χρόνια. Το διαδίκτυο και η επιλογή «Τα Αιτήματά μου» από τον υπολογιστή ή το myAADEapp αντικαθιστά τα γκισέ της εφορίας, αλλά και τις ίδιες της ΔΟΥ.

Όσοι μπορούν να κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, θα γλιτώνουν ώρες αναμονής και μετακινήσεων, αντί να ταξιδεύουν από το χωριό στην πόλη, για να μεταβούν στην αρμόδια ΔΟΥ.

Και όσοι δεν μπορούν να έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση όμως, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για τα περισσότερα θέματα, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν με επισκέψεις, όπως ήξεραν και γινόταν παλιά!

Οι νέες «Υπερεφορίες»

Με τη νέα δομή, εκτός από τις ΔΟΥ της Περιφέρειας, οι φορολογούμενοι υπάγονται ανάλογα με το θέμα που τους απασχολεί:
• ή στα ΚΕΦΟΔΕ (πρώην τμήματα εισοδήματος, ΦΠΑ κλπ)
• ή στα ΚΕΦΟΚ (πρώην τμήματα ακινήτων και περιουσίας)
• ή στα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης – ΚΕΒΕΙΣ (πρώην Ταμείο, Δικαστικό Τμήμα)
• ή στις ΥΦΕ -Υπηρεσίες Φορολογικές Εξυπηρέτησης για θέματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης φορολογουμένων.

Καθημερινά, πλέον, όλοι θα πρέπει να μπορούν να εξυπηρετούνται:
α) μέσω του myAADE διαδικτυακά ή στο smartphone μέσω διαδικτύου ή
β) τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ 2131621000.

Αναλυτικά:

1. στα νεοσύστατα Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και ΚΕΦΟΔΕ Θεσσαλονίκης) έχουν μεταφερθεί οι αρμοδιότητες, από τις κατά τόπου ΔΟΥ Αττικής ή Θεσσαλονίκης, για τα εξής θέματα:
• φορολογίας εισοδήματος,
• ΦΠΑ,
• ειδικών φορολογιών,
• μητρώου,
• εφαρμογής των διατάξεων περί βιβλίων και έκδοσης στοιχείων.

Για θέματα αυτά, οι φορολογούμενοι εξυπηρετούνται ψηφιακά, από το ΚΕΦΟΔΕ Αττικής ή Θεσσαλονίκης, στις εφαρμογές «Τα Αιτήματά μου» και «Τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.

Η ΔΟΥ Κατοίκων Εξωτερικού μεταφέρεται στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής.

2. στα δύο νεοσύστατα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ Αττικής και ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης) μεταφέρονται οι αρμοδιότητες των αντίστοιχων ΔΟΥ για θέματα:

• φορολογίας μεταβίβασης περιουσίας και
• φορολογίας κατοχής ακινήτων.

Και στις περιπτώσεις αυτές οι φορολογούμενοι εξυπηρετούνται πλέον ψηφιακά από το ΚΕΦΟΚ Αττικής ή Θεσσαλονίκης μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.
Από την ΑΑΔΕ επισημαίνεται ότι για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τα ανωτέρω, οι φορολογούμενοι μπορούν να τηλεφωνούν στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ, στο +30 213 162 1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 8:00 έως 15:00.

3. στα Κέντρα Βεβαίωσης Είσπραξης– ΚΕΒΕΙΣ μεταφέρονται οι υπηρεσίες είσπραξης (Έσοδα, Δικαστικό Τμήμα) των ΔΟΥ που καταργούνται. Σε αυτά απευθύνονται όσοι χρωστούν ή ζητούν επιστροφές και συμψηφισμούς φόρων.

Και εγένοντο… ΥΦΕ

Παράλληλα ξεκίνησε καθολικά σε Αττική και Θεσσαλονίκη και η λειτουργία των νέων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης Αττικής, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

Στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης παρέχονται υπηρεσίες:

• παραλαβής κλειδαρίθμου και ΑΦΜ (για περιπτώσεις που φορολογούμενοι επιλέγουν ταυτοποίηση με αυτοπρόσωπη παρουσία),
• εξυπηρέτησης/καθοδήγησης φορολογούμενων στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ,
• ακινησία οχημάτων (προσωρινά) για επιβατικά, δίκυκλα, ΙΧ κλπ, όπως: παραλαβή δήλωσης ακινησίας σε περίπτωση οχημάτων αποβιωσάντων, άρση ακινησίας, διαβίβαση άδειας και πινακίδων για διαγραφή οχημάτων, καταχώρηση αναγκαστικών ακινησιών. Αφορούν περιπτώσεις όπου δεν είναι δυνατή η χρήση ψηφιακών μέσων (myCAR), εφόσον ασκείται στα πλαίσια της χωρικής αρμοδιότητας της αντίστοιχης πρώην ΔΟΥ.
• υποβολής αιτήματος, εκ μέρους του φορολογούμενου, στην πλατφόρμα «Τα αιτήματά μου», κατόπιν ταυτοποίησης και έγγραφης συναίνεσής του.

Τα υφιστάμενα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ) των πρώην ΔΟΥ (νυν “Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης”) μετεξελίσσονται σε Γραφεία Φορολογικής Εξυπηρέτησης. Ενώ προβλέπεται η δυνατότητα σύστασης τεσσάρων επιπλέον Γραφείων-ΓΕΦ, προς στέγαση σε χώρους των Δήμων Ζωγράφου, Κρωπίας, Φιλοθέης Ψυχικού και Αιγάλεω, αντίστοιχα.

Η εξυπηρέτηση των φορολογούμενων στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης θα γίνεται με:
• ραντεβού, που θα κλείνουν ψηφιακά στην εφαρμογή «Τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp,
• φυσική παρουσία.

…στο 213.162.1000 οι υπόλοιποι

Όσοι δεν μπορούν να κάνουν χρήση του διαδικτύου ή της εφαρμογής myAADEapp, μπορούν να εξυπηρετούνται  τηλεφωνικά, από το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ), στο +30 213 162 1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 8:00 έως 15:00.

Πηγή: newmoney.gr