Η γραμμή του Οδοντωτού παραμένει κλειστή από την περασμένη Παρασκευή, με την τελευταία κατολίσθηση φερτών υλικών. Θα παραμείνει κλειστή μέχρι να γίνουν έργα.

Πολιτικές διαστάσεις παίρνει πλέον το θέμα των κατολισθήσεων στον Οδοντωτό, στην περιοχή του Διακοπτού. Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της «Πελοποννήσου» για το «καμπανάκι» της Πυροσβεστικής, μετά το πρόσφατο περιστατικό εγκλωβισμού 90 επιβατών του τρένου, εξαιτίας κατολίσθησης που «έφραξε» για πολλοστή φορά τη σιδηροδρομική γραμμή, έφτασε μέχρι τα «ραντάρ» του Μεγάρου Μαξίμου.

Πηγές της «Πελοποννήσου» αναφέρουν ότι τα δεδομένα που κατέγραψε η Πυροσβεστική και που αφορούν στην επικινδυνότητα της διαδρομής που διανύει το ιστορικό τρενάκι, ελήφθησαν πολύ σοβαρά υπόψη από το Πρωθυπουργικό γραφείο, με αφορμή και το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.

Το ρεπορτάζ της «Π», σύμφωνα με το οποίο οι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής κατέγραψαν ορατούς βράχους που «κρέμονταν από μια κλωστή», έφτασε μέχρι τους ιθύνοντες του Μεγάρου Μαξίμου, που έσπευσαν να κρούσουν καμπανάκια προς τα αρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Επικοινωνιών, προκειμένου να λάβουν άμεσα μέτρα.

Οι πολιτικές πιέσεις ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση για να μη θρηνήσουμε θύματα, ενισχύεται και από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο που έσπευσαν να ασκήσουν βουλευτές από κόμματα της αντιπολίτευσης. Την αρχή έκανε με ερώτηση η βουλευτής της Νέας Αριστεράς Σία Αναγνωστοπούλου, που ζήτησε εξηγήσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ακολούθησε προχθές ο βουλευτής και πρώην πρωθυπουργός του ΠΑΣΟΚ / ΚΙΝΑΛ Γιώργος Παπανδρέου που άνοιξε το θέμα, περιλαμβάνοντας και τις καθυστερήσεις στο έργο ανάταξης του προαστιακού της Πάτρας, ενώ χθες παρόμοια ερώτηση κατέθεσε και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος μαζί με 23 συναδέλφους του, με θέμα «Οδοντωτός: Οι κατολισθήσεις αριθμούν 5 και συνεχίζουμε;».

Την ίδια στιγμή, η γραμμή παραμένει κλειστή από την περασμένη Παρασκευή. Η Hellenic Train με ανακοίνωσή της, έκανε γνωστό ότι τα δρομολόγια του Οδοντωτού δεν θα πραγματοποιηθούν ούτε σήμερα, επικαλούμενη βλάβη στην υποδομή λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων.

H Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, από την πλευρά της, αναφέρει ότι δεν έχει καμία δικαιοδοσία να παρέμβει, παρά μόνο να πιέσει τον ΟΣΕ και τα αρμόδια υπουργεία να αποκαταστήσουν την ασφαλή λειτουργία του τρένου.

Η ΠΔΕ έχει παρέμβει προς την πλευρά της παλαιάς εθνικής οδού Πατρών – Κορίνθου, εκεί δηλαδή που έχει υποχρέωση. Για τον λόγο αυτό, μηχανήματα έχουν πραγματοποιήσει εργασίες για παράκαμψη της κυκλοφορίας στο ύψος των διοδίων Ελαιώνα, εκεί όπου και η Ολυμπία Οδός ετοιμάζεται, κατά πληροφορίες, να πραγματοποιήσει δικές της παρεμβάσεις με αντιπλημμυρικά έργα.

Παρέμβαση γίνεται και προς την πλευρά του υπουργείου Περιβάλλοντος, ώστε το τοπικό Δασαρχείο να υλοποιήσει αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή ευθύνης του στον Βουραϊκό.

Το ρεπορτάζ επιβεβαιώνεται από τη σημερινή συνάντηση του περιφερειάρχη Νεκτάριου Φαρμάκη με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη και την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου. Εκεί, αποφασίστηκε προσωρινό κλείσιμο τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής του Οδοντωτού έως την οριστική αντιμετώπιση των καταπτώσεων, η εξέλιξη των οποίων συνδέεται με τις φυσικές καταστροφών (πυρκαγιές, πλημμυρικά φαινόμενα) που σημειώθηκαν το προηγούμενο διάστημα. Ιδιαίτερα τονίστηκε ότι η λήψη μέτρων είναι απαραίτητη, καθώς πρώτιστο μέλημα είναι η ασφάλεια των πολιτών.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για την αυτοψία στο Φαράγγι του Βουραϊκού

Σήμερα 6 Φεβρουαρίου 2024 η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για θέματα Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξόπουλου, με τον Δήμαρχο Καλαβρύτων κ. Θανάση Παπαδόπουλο, τον καθηγητή Εδαφολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Ιωάννη Κουκούβελα, τον Δ/ντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη και στελέχη του Οργανισμού, πραγματοποίησαν αυτοψία στο φαράγγι του Βουραϊκού και πιο συγκεκριμένα στα σημεία που έχουν παρατηρηθεί σημαντικές κατολισθήσεις εδαφών λόγω της μεγάλης πυρκαγιάς τον Αύγουστο.

Από την αυτοψία τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στα πρώτα 5 χλμ. μέχρι τον σταθμό Νιάματα και είναι αρκετά σύνθετο καθότι αφορά τα καμένα εδάφη, την σιδηροδρομική γραμμή του οδοντωτού, αλλά και το ποτάμι του Βουραϊκού.

Κατόπιν αυτού η γραμμή κρίθηκε αναγκαίο να σταματήσει προσωρινά την λειτουργία της στο τμήμα που παρουσιάζονται σημαντικές κατολισθήσεις φερτών υλικών. Το Υπουργείο σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και τους εμπλεκόμενους φορείς θα προχωρήσει στην υλοποίηση όλων των αναγκαίων έργων ώστε η σιδηροδρομική γραμμή να καταστεί και πάλι λειτουργική και να μην επηρεάζεται από την μεταφορά φερτών υλικών από τις καμένες περιοχές.

Πηγή: pelop.gr