Τα απανωτά προβλήματα στην ιστορική σιδηροδρομική γραμμή της Αχαΐας επηρεάζουν σημαντικά την τουριστική ανάπτυξη. Ασκηση πίεσης για τη λήψη μέτρων πολιτικής προστασίας και του γεωπάρκου του Βουραϊκού. Η ΠΔΕ προτίθεται να χρηματοδοτήσει μελέτη και έργα. Συζητήσεις και με την Πυροσβεστική ως μοναδικό μέσο πρόσβασης δυνάμεων στο φαράγγι σε ενδεχόμενο πυρκαγιάς.

Θύμα των ακραίων καιρικών φαινομένων έπεσε για μια ακόμα φορά ο οδοντωτός σιδηρόδρομος. Με ανακοίνωσή του, ο διαχειριστής του δικτύου Hellenic Train έκανε γνωστό ότι λόγω του νέου κύματος κακοκαιρίας, υπάρχει διακοπή της κυκλοφορίας στη γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα μέχρι νεωτέρας, λόγω κατολίσθησης. Μάλιστα, τα δρομολόγια δεν θα υποκατασταθούν από λεωφορεία.

Το πρόβλημα των κατολισθήσεων στη γραμμή του Οδοντωτού έχει γίνει έντονο τον τελευταίο χρόνο, προκαλώντας επανειλημμένες και εκτεταμένες διακοπές των δρομολογίων σε ένα μέσο που παίζει σημαντικό ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη των Καλαβρύτων.

Να θυμίσουμε ότι μόλις στις 13 Σεπτεμβρίου ξεκίνησαν πάλι τα δρομολόγια του τρένου, έπειτα από πολυήμερη διακοπή (από 6/9) λόγω των προβλημάτων που είχε προκαλέσει τότε η κακοκαιρία Daniel.

Το θέμα πλέον πρέπει να μπει σε μια διαφορετική βάση, για την λήψη μέτρων, καθώς διαπιστώνεται ότι ο Οδοντωτός δεν είναι μόνο ένα μέσο τουριστικής προβολής και ανάπτυξης των Καλαβρύτων και του Διακοπτού, αλλά επιπλέον, όπως αποδεικνύεται, και μέσο πολιτικής προστασίας του γεωπάρκου του Βουραϊκού.

Ο λόγος αυτός ώθησε τον αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Ερευνας και Καινοτομίας Φωκίωνα Ζαΐμη να αναλάβει πρωτοβουλία προς τον ΟΣΕ και την Hellenic Train, με στελέχη των οποίων συναντήθηκε προχθές και, στο πλαίσιο αυτό, τους ανακοίνωσε ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προτίθεται να χρηματοδοτήσει μελέτη και έργα προστασίας από κατολισθήσεις, προκειμένου να προστατευθεί ο Οδοντωτός.

Οπως δήλωσε στην «Π» ο κ. Ζαΐμης, από συζητήσεις που είχε με τη διοίκηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καλαβρύτων, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Οδοντωτός είναι προφανώς ένας παράγοντας τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή, αλλά παράλληλα και μοναδικό μέσο πρόσβασης χερσαίων δυνάμεων στο φαράγγι του Βουραϊκού αν προκύψει ανάγκη για κατάσβεση πυρκαγιάς.

Αν η γραμμή δεν λειτουργεί λόγω κατολισθήσεων, τότε το γεωπάρκο καθίσταται ευάλωτο και απροστάτευτο απέναντι σε πυρκαγιές. Για τον λόγο αυτό, ο κ. Ζαΐμης κάλεσε τον ΟΣΕ και τη ΡΑΣ σε συνεννόηση και να δώσουν το πλαίσιο παρέμβασης που θα μπορούσε να στηρίξει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ώστε να καταστήσει πιο ασφαλή τα πρανή της διαδρομής του Οδοντωτού, προκειμένου να μειωθούν ή και εξαλειφθούν τα περιστατικά κατολισθήσεων που καθιστούν τη γραμμή ανενεργή για πολλές ημέρες.

Πηγή: pelop.gr

Φωτογραφίες (Ηλίας Παναγόπουλος) στο 3ο χιλιόμετρο οδοντωτού θέση Λεύκα. Τεράστιες ζημιές!!!!!