Δ. ΤΣΑΚΝΗΣ: Ο ΗΡΩΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΙΝΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΑΞΙΖΕΙ ΕΝΑΝ ΥΜΝΟ.

Στα Καλάβρυτα και στην πρώτη παρουσίαση του έργου του Διονύση Τσακνή “Ειρήνη”, αφιερωμένο στο Ολοκαύτωμα της μαρτυρικής πόλης των Καλαβρύτων και την Καλαβρυτινή γυναίκα.

Ως έναν ύμνο στην Καλαβρυτινή γυναίκα χαρακτήρισε ο στιχουργός και ερμηνευτής, Διονύσης Τσακνής το νέο συμφωνικό έργο του, που παρουσιάστηκε την Παρασκευή 31/7 στις 21:00 στην πλατεία των Καλαβρύτων, όπου συμμετείχε η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, σε θεατρική απόδοση κειμένου της Άννας Μονογιού και υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού, Τάσου Συμεωνίδη.

Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας» ο συνθέτης και ερμηνευτής, Διονύσης Τσακνής τόνισε ότι «πέρα από την θηριωδία, που έστειλε στον άλλο κόσμο αθώους ανθρώπους, υπήρχε ο ηρωισμός των γυναικών, που έπρεπε να διαχειριστούν ένα πένθος, μια θηριωδία, μια ανέχεια, νομίζω ότι χρειάζεται να κλίνουμε το γόνυ σε αυτή την γυναίκα, που άντεξε όλα αυτά» και πρόσθεσε ότι το έργο του αυτό για το ολοκαύτωμα της πόλης των Καλαβρύτων τον Δεκέμβριο του ’43, είναι ένα αντιφασιστικό συμφωνικό ποίημα, ύμνος στην Καλαβρυτινή γυναίκα.

«Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε. Δεν είναι εγκλήματα, που ήρθαν από τον ουρανό. Το έγκλημα των Καλαβρύτων δεν διαπράχθηκε, όπως το έγκλημα στο Δίστομο, αλλά διαπράχθηκε από τον Τακτικό Γερμανικό στρατό και οι αποζημιώσεις κάνουν τους γερμανούς υπευθύνους να σφυρίζουν αδιάφορα. Αν αυτά τα πράγματα τα ξεχάσουμε, όπως λέει και σε ένα σημείο του κειμένου, θα μας βρει ξανά το κακό, με όπλα και με κοστούμια, δεν έχει μεγάλη διαφορά. Και αυτό είναι, που συμβαίνει στις μέρες μας, το κεφάλι του φασισμού σηκώνεται, δολοφονεί, τρομοκρατεί και φορά, και κοινοβουλευτικό μανδύα» υπογράμμισε.

Το εν λόγω έργο το συνέθεσε εν μέσω καραντίνας και θα παρουσιαστεί στα Καλάβρυτα, όχι ολοκληρωμένο λόγω των υγειονομικών μέτρων προστασίας, διότι θα απουσιάζει η παιδική χορωδία γυναικών, και ελπίζει τον χειμώνα, «κοντά στην ημερομηνία του εγκλήματος να έχουμε τη δυνατότητα στην Αθήνα σε μια μεγάλη αίθουσα να παρουσιάσουμε ολοκληρωμένο πλέον αυτό το έργο» ανέφερε.

Ερωτηθείς για το πλήγμα, που έχει δεχθεί και ο δικός του κλάδου εξαιτίας της πανδημίας, απάντησε ότι «μιλάμε για μια ουσιαστική κατάργηση του επαγγέλματος και βλέπουμε μια αναλγησία από την άλλη πλευρά της επίσημης κυβέρνησης, που αντιμετωπίζει το θέμα, κυρίως με ευχολόγια ή το αντιμετωπίζει με μια κοροϊδία. Αυτά τα πράγματα, τα οποία εξήγγειλε η κ. Μενδώνη, ήταν ψίχουλα ή κάλυπταν ένα μικρό ποσοστό καλλιτεχνών και ταυτόχρονα δεν έδινε την δυνατότητα να γίνουν εκδηλώσεις, να αποζημιωθούν όλοι όσοι εμπλέκονται με αυτό τον χώρο».

πηγή: independentnews.gr

Ήταν πριν δυο μήνες, όταν ο γνωστός μουσικοσυνθέτης Διονύσης Τσακνής, στα πλαίσια της δημιουργίας από τον ίδιο, ενός έργου εμπνευσμένου από τη Σφαγή των Καλαβρύτων, είχε επισκεφθεί τον Τόπο της Εκτέλεσης.

Κάποιοι, μάλλον κακεντρεχείς επικριτές, που χωρίς καν να γνωρίζουν τι πρόκειται να παρουσιαστεί, άρχισαν να πετούν λάσπη, τόσο στον Πρόεδρο της ΔΗΚΕΚ Σπήλαια Λιμνών Καστριών κ. Κώστα Κούκιο, εμπνευστή του δύσκολου αυτού εγχειρήματος, αλλά και στους άμεσους ή έμμεσους συνεργάτες του, μιλώντας τότε ειρωνικά για… “βερμούδες στον Τόπο της Εκτέλεσης”, έχοντας στοχοποιήσει την πολιτιστική ομάδα του Δήμου Καλαβρύτων, περιμένοντας την αποτυχία.

Και φθάνουμε στην, Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2020.

Την ημέρα της παρουσίασης του έργου του Διονύση Τσακνή “Ύμνος στην Καλαβρυτινή Γυναίκα“. Μια ημέρα που μάλλον θα αποτελέσει “ορόσημο” για τα Καλάβρυτα, δικαιώνοντας όχι μόνο τον Κώστα Κούκιο και τους συνεργάτες του, αλλά και το Δήμαρχο Καλαβρύτων Αθ. Παπαδόπουλο που τους εμπιστεύθηκε.

Η πλατεία γεμάτη από κόσμο. Συγκίνηση, δέος, θαυμασμός, ήταν κάποια από τα συναισθήματα που πλημμύρισαν τους θεατές. Η ομιλία του Δημάρχου Καλαβρύτων Αθ. Παπαδόπουλου, που αναφέρθηκε στην “Καλαβρυτινή Γυναίκα”, αποτέλεσε τον “προπομπό” αυτών που θα ακολουθούσαν. Οι 600 καρέκλες τις πλατείας γέμισαν. Οι παρακείμενες καφετέριες επίσης γεμάτες από κόσμο. Ο πεζόδρομος, το ίδιο.

Οι 48 μουσικοί της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων, με την θεατρική απόδοση του κειμένου της Άννας Μονογιού, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του αρχιμουσικού Τάσου Συμεωνίδη, αποζημίωσαν τον κόσμο, παρουσιάζοντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, εισπράττοντας δίκαια το γενναιόδωρο χειροκρότημα του κοινού.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης, οι Βουλευτές Αχαΐας, Άγγελος Τσιγκρής, Σία Αναγνωστοπούλου και Κώστας Μάρκου, ο εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Ανδρ. Φίλιας, ο Περιφερειακός Σύμβουλος και τέως Βουλευτής Δημ. Κατσικόπουλος, και αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι.

Ο διοργανωτής της εκδήλωσης Κώστας Κούκιος και οι συνεργάτες του, εισέπρατταν συγκινημένοι μετά το τέλος της εκδήλωσης, τα συγχαρητήρια όλων. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Κούκιος στον χαιρετισμό του, στην αρχή της εκδήλωσης, μακάρι κάποια στιγμή το έργο να παρουσιαστεί στο φυσικό του χώρο, που δεν είναι άλλος από τον Τόπο της Εκτέλεσης.