Οι μοναχές του μοναστηριού των Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα εδώ κι έναν χρόνο παρεμποδίζουν την ολοκλήρωση επένδυσης ύψους 110 εκατ. ευρώ για την ευστάθεια του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Πελοπόννησο, υποστηρίζοντας ότι δύο πυλώνες, που βρίσκονται μάλιστα σε πολύ μακρινή απόσταση, 460 μέτρα από το μοναστήρι τους, προσβάλλουν τον ησυχαστικό χαρακτήρα του…
Σε αναζήτηση χρυσής -νομικής- τομής ώστε να «ξεπαγώσει» η ολοκλήρωση του μεγάλου έργου του ΑΔΜΗΕ που αφορά το νέο δίκτυο Υπερυψηλής Τάσης σε Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα, με την έκδοση της οριστικής απόφασης για την όδευση των δύο τελευταίων πυλώνων πέριξ της Μονής Αγ. Θεοδώρων Αροάνιας, άλλαξε η χάραξη του έργου και εγκαταστάθηκαν 7 νέοι πυλώνες για την ολοκλήρωση της γραμμής, μακριά από τους Αγίους Θεοδώρους.
Η ανάπτυξη του Συστήματος Μεταφοράς αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εγκατάσταση περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Την ολοκλήρωση του «Δυτικού Διαδρόμου» μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Πελοπόννησο πρόκειται να ανακοινώσει το επόμενο διάστημα ο ΑΔΜΗΕ καθώς τελείωσαν οι εργασίες για την εγκατάσταση και των τελευταίων πυλώνων που απέμεναν για τη θέση του έργου σε λειτουργία.
Πρόκειται για τη διασύνδεση του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Αχελώου-Διστόμου η οποία αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την ανάπτυξη του συστήματος και την ενίσχυση των συνθηκών ασφαλούς ασφάλειας λειτουργίας του, ιδίως σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του Ανατολικού Διαδρόμου (Μεγαλόπολη – Κόρινθος και Κόρινθος – Κουμουνδούρος).
Η ολοκλήρωση του δυτικού διαδρόμου καθυστέρησε σχεδόν 4 χρόνια εξαιτίας τοπικών αντιδράσεων που εμπόδισαν την εγκατάσταση των τελευταίων 2 πυλώνων που απέμεναν για την ηλέκτρισή του. Ύστερα από προσφυγές και δικαστική διαμάχη, άλλαξε η χάραξη του έργου και εγκαταστάθηκαν 7 νέοι πυλώνες για την ολοκλήρωση της γραμμής.
Η ανάπτυξη του Συστήματος Μεταφοράς αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εγκατάσταση περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που απαιτούνται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων που έχει θέσει η ΕΕ.
Πέρα από τον δυτικό διάδρομο, τον Ιούνιο αναμένεται να ολοκληρωθεί η δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας (Ν. Σάντα – Maritsa East), που αποτελεί και έργο ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος καθώς θα αυξήσει τρόπο διασυνοριακό εμπόριο και την ευστάθεια της περιφερειακής αγοράς (η Ελλάδα συνδέεται ήδη με το Βουλγαρικό σύστημα η Ελλάδα συνδέεται μέσω της γραμμής 400 kV Θεσσαλονίκης – Blagoevgrad).
Όπως επισήμανε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης, κατά την παρουσίαση του τελευταίου δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης 2024-2033 «Οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις της Ελλάδας με την Ιταλία και την Αλβανία αλλά και τα νέα έργα αναβάθμισης του εγχώριου ηλεκτρικού Συστήματος, θα υποστηρίξουν σημαντικά τη διείσδυση πράσινης ενέργειας σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο και θα προωθήσουν τους ευρωπαϊκούς στόχους για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας».
Για την αποτροπή κινδύνων ευστάθειας στο σύστημα από την υψηλή συμμετοχή ΑΠΕ χωρίς αποθήκευση στο σύστημα, ο ΑΔΜΗΕ έχει προτείνει την υποχρεωτική προσθήκη μονάδων αποθήκευσης ενέργειας σε όλες τις νέες ΑΠΕ στο εξής αλλά και τη χορήγηση χρηματοδοτικών κινήτρων και σε όσες επενδύσεις βρίσκονται σε φάση υλοποίησης προκειμένου επίσης να πλαισιωθούν με μπαταρίες.
Πηγή: ertnews.gr