ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ – ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΥ

ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΑΧΑΪΑΣ

Θέμα:  Οδικός άξονας Πατρών – Πύργου.

Αναλυτικά η δήλωση:

Ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου αποτελεί έργο ζωτικής σημασίας για τους πολίτες της Δυτικής Πελοποννήσου. Η συζήτηση για την ολοκλήρωση των εργασιών δεν γίνεται μόνο με όρους περιφερειακής ανάπτυξης και βελτίωσης της συνδεσιμότητας των εξυπηρετούμενων περιοχών, γίνεται κυρίως για λόγους οδικής ασφάλειας και προστασίας της ζωής όλων όσοι χρησιμοποιούμε το συγκεκριμένο δρόμο. 

Α. Η τετραετία ΣΥΡΙΖΑ

Ο κόσμος της Δυτικής Ελλάδας γνωρίζει καλά ότι επί 40 χρόνια το έργο βρισκόταν σε μια μόνιμη εκκρεμότητα και ότι η υλοποίησή του ξεκίνησε την προηγούμενη τετραετία επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Πιο συγκεκριμένα το σχέδιο που υλοποιούσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ:

  • προέβλεπε την κατασκευή αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, 
  • είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023,
  • είχε λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την χρηματοδότησή του και 
  • περιελάμβανε οχτώ εργολαβίες, από τις οποίες οι πέντε είχαν ήδη δημοπρατηθεί και εκτελούνταν, η μια επρόκειτο να συμβασιοποιηθεί μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και οι άλλες δύο ήταν στο στάδιο της επιλογής επιλαχόντα αναδόχου, ύστερα από την έκπτωση του αρχικού μειοδότη. 

Β. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Λίγες μόλις μέρες μετά την ανάληψη της κυβέρνησης από τον κ. Μητσοτάκη, δια στόματος του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Καραμανλή, «πάγωσαν» οι διαδικασίες που είχε κινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, με την σαθρή αιτιολογία ότι δεν ήταν «σοβαρή η λύση που είχε δώσει ο ΣΥΡΙΖΑ». 

Έκτοτε πέρασαν έξι μήνες απόλυτης απραξίας, όπου χορτάσαμε από δηλώσεις, ευχές, υποσχέσεις και κατηγορίες “για τους προηγούμενους”. 

Έπρεπε να μεσολαβήσει ένα ακόμη τραγικό δυστύχημα, που οδήγησε στην απώλεια δυο συμπολιτών μας, για να μας αποκαλύψει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών τον περίφημο σχεδιασμό της για την κατασκευή του οδικού άξονα. 

Έτσι η κυβέρνηση της ΝΔ:

  • πάγωσε τις πληρωμές των έργων που υλοποιούνται από τον Απρίλιο, 
  • ακύρωσε όλες τις εργολαβίες και
  • επέλεξε εργολάβο που πρόκειται να αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του αυτοκινητόδρομου με απευθείας ανάθεση.

Αυτή η στάση της κυβέρνησης συνεπάγεται νέες καθυστερήσεις, διακινδύνευση απώλειας κονδυλίων που έχουν εξασφαλιστεί από το τρέχον ΕΣΠΑ, καθώς και μεγάλες αποζημιώσεις στους αναδόχους τους. 

Στο άκουσμα δε ότι όλα αυτά θα ξεκινήσουν φέτος και ότι το έργο θα παραδοθεί μέχρι το 2023, γελάνε μέχρι και οι μπουλντόζες στο Ελληνικό.

Γ. Συγκεκριμένα οι βουλευτές της ΝΔ

Εν τω μεταξύ, όλα τα παραπάνω, αποφασίστηκαν σε μια ευρεία σύσκεψη “ημετέρων”, στην οποία συμμετείχαν και οι Βουλευτές Αχαΐας και Ηλείας της ΝΔ και οι οποίοι μπορεί μέχρι χθες να ήταν άφωνοι απέναντι σε οποιαδήποτε διεκδίκηση των Αχαιών και των Ηλείων, από σήμερα όμως είναι συνυπεύθυνοι για την θετική και αποθετική ζημία του Δημοσίου και την καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου, όπως επίσης –και αυτό είναι το χειρότερο από όλα-, από σήμερα είναι συνένοχοι για οποιαδήποτε μελλοντική απώλεια ανθρώπινης ζωής στον οδικό άξονα Πατρών – Πύργου.