«Τις τελευταίες ημέρες γίνεται πολύς λόγος για την μηδενική πρόοδο του έργου Ανάπλασης της Πλατείας Αγίας Λαύρας, με αποκορύφωμα την ανακοίνωση επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται γύρω από την κεντρική πλατεία της πόλης μας.
Θα ήθελα με την παρούσα να αποκαταστήσω την αλήθεια σχετικά με τους πραγματικούς λόγους που έχουν φέρει το κεντρικότερο σημείο της πόλης σε αυτήν την τραγική κατάσταση και για την οποία κανείς από τους πραγματικά υπεύθυνους για την διαχείριση αυτής της κατάστασης δεν έχει ενημερώσει τους δημότες και τους θιγόμενους επιχειρηματίες όπως θα όφειλε.
Σύμφωνα με αυτά που γνωρίζω αλλά και με στοιχεία που συγκέντρωσα μετά από ενδελεχή έρευνα, η αλήθεια απέχει πολύ από αυτή που παρουσιάζει η δημοτική αρχή Καλογερόπουλου.
Η σύμβαση του έργου υπογράφτηκε στις 5/3/2020 (Αρ. Πρωτ. 6362/5-5-2020) με υποχρέωση από την ανάδοχο εταιρεία να ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου εντός δεκατεσσάρων μηνών, δηλαδή στις 5/5/2021. Προς ενημέρωση των συμπολιτών μας αναφέρω εδώ, ότι η σύμβαση του εν λόγω έργου εκτός από την πλατεία Αγίας Λαύρας περιλαμβάνει και την ανάπλαση της πλατείας Βάλφουρ ( γνωστής σε όλους μας ως Τρίγωνη Πλατεία) και τους γύρω από αυτήν δρόμους έως την συμβολή της Κλεομένους Οικονόμου με την Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Χωρίς να είμαστε ειδικοί, με απλή ανάγνωση των σχετικών εγγράφων, που εύκολα βρίσκει οποιοσδήποτε στην Διαύγεια, αντιλαμβανόμαστε ότι στις 5/5/2021, δηλαδή εδώ και ένα μήνα, θα έπρεπε σύμφωνα με την σύμβαση που υπέγραψε η εταιρεία με τον Κο Καλογερόπουλο, να έχει ολοκληρωθεί η Πλατεία Αγίας Λαύρας, η οδός Ασημάκη Φωτήλα στο ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ, η Τρίγωνη Πλατεία και η Κλεομένους Οικονόμου έως την συμβολή με την Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Δηλαδή θα έπρεπε να έχει ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ όλο το έργο πολύ πριν μείνει ο Δήμος μας χωρίς προϋπολογισμό, με τα πολιτικάντικα τερτίπια Καλογερόπουλου.
Δηλαδή για άλλη μια φορά παραπλανούν τους δημότες αλλά και τους θιγόμενους επιχειρηματίες στην προκειμένη περίπτωση, προσπαθώντας να ρίξουν τις ευθύνες στην αντιπολίτευση, γιατί δυστυχώς για την πόλη ο Κος Καλογερόπουλος δεν έχει την πολιτική γενναιότητα να παραδεχτεί τα λάθη του και το χειρότερο δεν προσπαθεί να τα διορθώσει παρά πετάει λάσπη στους άλλους.
Ας απαντήσει ο Κος Καλογερόπουλος, φταίει ο προϋπολογισμός που δεν τηρείται το χρονοδιάγραμμα του έργου για ολοκλήρωση του στις 5/5/2021, και τι έκανε για την επίσπευση του έργου και την τήρηση του χρονοδιαγράμματος?
Για να καταλάβουν οι συμπολίτες μας με στοιχεία την αλήθεια, ας δώσουν στην δημοσιότητα το εγκεκριμένο από την Τεχνική Υπηρεσία Χρονοδιάγραμμα του έργου.
Ας απαντήσει ο Κος Καλογερόπουλος, τι ενέργειες έκανε αυτός και η δημοτική αρχή του για την απαράδεκτη επί δεκατέσσερις μήνες κατάσταση του έργου?
Η νομοθεσία προβλέπει συγκεκριμένες ενέργειες από τον Δήμο, για την μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων στα δημόσια έργα, από τις οποίες ο Κος Καλογερόπουλος, δυστυχώς για την πόλη δεν έκανε καμία!!!
Ας απαντήσει ο Κος Καλογερόπουλος αν εφαρμόστηκε το οργανόγραμμα που κατέθεσε η Ανάδοχος εταιρεία, σχετικά με το πλήθος του προσωπικού που θα απασχοληθεί στο έργο και τι έκανε όταν επί μήνες δούλευαν από κανένας έως δύο το πολύ εργαζόμενοι?
Η νομοθεσία και γι’ αυτό προβλέπει συγκεκριμένες ενέργειες από τον Δήμο, για την μη τήρηση του εγκεκριμένου οργανογράμματος στα δημόσια έργα, από τις οποίες ο Κος Καλογερόπουλος, δυστυχώς για την πόλη δεν έκανε επίσης καμία!!!
Σε συνέχεια όλης αυτής της τραγικής και απαράδεκτης διαχείρισης του έργου στις 28/5/2021δόθηκε με πρωτοβουλία του Δήμου και ΟΧΙ του αναδόχου δόθηκε οριακή προθεσμία από την Οικονομική Επιτροπή (ΑΔΑ:9ΕΗ3Ω6Χ-Θ4Φ) για ολοκλήρωση του έργου έως την 25/9/2021.
Αλήθεια ποιος μπορεί να πιστέψει, όταν σε 15 μήνες έχει κατασκευαστεί το 20% του έργου, ότι σε 4 μήνες θα κατασκευαστεί το υπόλοιπο 80%, όταν μάλιστα συνεχίζουν να δουλεύουν από κανένας έως δύο εργαζόμενοι?
Οι λόγοι δε που δόθηκε αυτή η παράταση υποβαθμίζουν την νοημοσύνη μας και αναφέρω ενδεικτικά.
Λένε ψευδώς ότι απαγορεύεται η μετακίνηση από Νομό σε Νομό όταν όλοι ξέρουμε ότι οι μετακινήσεις για εργασία εξαιρούνται ρητά, και ειδικά για την κατασκευή δημοσίων έργων, μάλιστα σκόπιμο είναι να πούμε ότι λόγω του lockdown, ήταν ιδανικές συνθήκες για επίσπευση και ολοκλήρωση του έργου στην καρδιά της πόλης, χωρίς να επιφέρει όχληση στην αγορά που ήταν κλειστή!
Δυστυχώς χάθηκε αυτή η ευνοϊκή συγκυρία για το έργο και την πόλη.
Αναφέρουν ένα έγγραφο του ΔΕΔΔΗΕ που δόθηκε στις 4-2-2021 !!!
Είναι κοινή λογική ότι αυτές οι ενέργειες με τους συναρμόδιους φορείς δεν γίνονται όταν έχει «βομβαρδιστεί» το κέντρο της πόλης, αλλά πολύ πριν ξεκινήσει καν το έργο, ώστε σε πιθανά προβλήματα να μην αντιμετωπίζουμε παρόμοιες καταστάσεις.
Μιλάνε για αλλαγές και τροποποιήσεις στην μελέτη, που «ανακάλυψε» πως χρειάζονται η Τεχνική Υπηρεσία, όμως η ίδια Τεχνική Υπηρεσία (με μία δύο αλλαγές προσώπων, συν το «Εντεταλμένο», που δεν ξέρω αν έχουν ξαναφτιάξει πλατεία στη ζωή τους) είχε εγκρίνει πριν δύο χρόνια την μελέτη του έργου. Αλλά ακόμα και έτσι να ήταν (που δεν είναι) περίμεναν να «βομβαρδιστεί» το κέντρο του Αιγίου για να θυμηθούν ότι θέλουν να κάνουν αλλαγές?
Σύμφωνα με τα παραπάνω εύκολα αντιλαμβάνεται, ακόμα και ο πιο ένθερμος υποστηρικτής του Κου Καλογερόπουλου, ότι δεν έχει καμία σχέση ούτε τυπική, αλλά ούτε και ουσίας η μη ύπαρξη προϋπολογισμού όπως ψευδώς διαδίδει.
Αυτό εύκολα συνάγεται από τα παραπάνω, γιατί σύμφωνα με τα έγγραφα, θα έπρεπε να έχει τελειώσει το ΣΥΝΟΛΟ του έργου στις 5/5/2021, περίοδος που ακόμα δεν είχε ανακύψει θέμα προϋπολογισμού. Το μόνο θέμα που υπήρχε και δυστυχώς υπάρχει ακόμα, είναι η ανικανότητα του Κου Καλογερόπουλου και των συνεργατών του.
Η μόνη αιτία για την τραγική κατάσταση στην κεντρική μας πλατεία, είναι ο κος Καλογερόπουλος και οι συν αυτώ.
Ελπίζω να μην συνεχίσουν να ψεύδονται σχετικά με τις ευθύνες της απαράδεκτης κατάστασης που έχουν δημιουργήσει στην πλατεία, γιατί τότε θα επανέλθω».