Ο Lewis Hamilton πανηγύρισε την έκτη φετινή του νίκη, βλέποντας πρώτος την καρό σημαία στο Grand Prix του Σάο Πάολο, δέκατο-ένατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ανέκαμψε από τη δέκατη θέση στο grid και έμεινε «ζωντανός» στη μάχη του τίτλου, μειώνοντας τη διαφορά του στη βαθμολογία από τον δεύτερο Max Verstappen, στους 14 πόντους.

Όμως δούμε βήμα-βήμα πως εξελίχθηκε ο αγώνας. Το Interlagos υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, θερμοκρασία αέρα στους 22 βαθμούς ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 50.

Ο Valtteri Bottas εκκινούσε για 20η φορά από την pole position, έχοντας στο πλευρό του τον Max Verstappen. Πίσω τους ήταν η Ferrari του Carlos Sainz και η Red Bull του Sergio Perez, στην τρίτη σειρά η McLaren του Lando Norris και η Ferrari του Charles Leclerc, ενώ ο Lewis Hamilton εκκινούσε δέκατος.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Bottas τα έκανε θάλασσα. Έχασε τα ηνία από τον Verstappen και βγαίνοντας και λίγο εκτός πίστας, βρέθηκε να κοιτά τον διαχύτη και της άλλης Red Bull, του Perez.

Την ίδια ώρα, πιο πίσω, ο Hamilton ήταν έκτος μετά από δύο γύρους, πέρασε τον Sainz στον τρίτο και λίγο αργότερα, σα σταματημένο τον Bottas. Είχε πλέον μπροστά του μόνο τις Red Bull.

Και ο Yuki Tsunoda του έκανε ένα απρόσμενο δώρο αφού στον γύρο 5 βούτηξε στην εσωτερική της στροφής 1 επιδιώκοντας να περάσει την Aston Martin του Lance Stroll. Η AlphaTauri έχασε την εμπρός αεροτομή της και αρκετά από τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα και το χειρότερο για την RBR, προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.

Αυτό αποχώρησε στο τέλος του ένατου γύρου αλλά με την πράσινη σημαία, οι «ταύροι» παρέμειναν στο 1-2. Πράγμα που συνέβη και μετά το σύντομο καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας μετά την επαφή της Haas του Mick Schumacher με την Alfa Romeo του Kimi Raikkonen, γιατί η πίστα γέμισε ξανά θραύσματα από την σπασμένη εμπρός αεροτομή του Γερμανού.

Όταν είχαμε πράσινη σημαία, είχαμε πλέον και κόντρα, με τον Hamilton να επιτίθεται στον Perez. Στο ξεκίνημα του γύρου 18 τον πέρασε, όμως με τη χρήση DRS ο Μεξικανός απάντησε και ανέκτησε τη θέση του.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής επανέλαβε το εγχείρημα ένα γύρο μετά αλλά αυτή τη φορά έμεινε μπροστά. Και έβαλε στο στόχαστρο του Verstappen. Στον γύρο 27 η Mercedes τον κάλεσε για αλλαγή ελαστικών και παρότι η Red Bull αντέδρασε στον αμέσως επόμενο γύρο, η διαφορά τους ψαλιδίστηκε κατά το ήμισυ.

Γι’ αυτό και ο Verstappen ζήτησε από την ομάδα του να μη μπουν ξανά πρώτοι για αλλαγή. Και όταν ήρθαν τα δεύτερα pit stop, η ομάδα του έκανε ότι της ζήτησε. Έτσι του χάρισε το undercut αυτή τη φορά, καλώντας τον στον γύρο 41.

Στο γύρο 42 μπήκε μέσα ο Bottas, παρότι είχε αλλάξει μόλις 12 γύρους νωρίτερα, επωφελούμενος τότε από ένα ακόμα VSC. Επιλογή στρατηγικής με την οποία δεν συμφώνησε ο Φινλανδός.

Στον γύρο 43 μπήκε για αλλαγή και ο Perez και ένα γύρο μετά ο Χάμιλτον. Με όλους να βάζουν τη σκληρή γόμα για το τελευταίο stint.

Ο Βρετανός ήταν 2.7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Χάμιλτον αλλά σύντομα κόλλησε πίσω του. Και στον γύρο 48, επιτέθηκε στη στροφή 4, με τον Ολλανδό να ανοίγει την τροχιά του και να βγαίνουν αμφότεροι στη στρωμένη με άσφαλτο έξοδο διαφυγής.

 

Συμβάν το οποίο οι αγωνοδίκες έκριναν πως δεν υπήρχε λόγος να εξετάσουν. Αυτό εκνεύρισε τον Hamilton αλλά δεν τον αποσυντόνισε. Επιτέθηκε ξανά και ξανά, με την τρίτη προσπάθεια, στον γύρο 59/71 να είναι και η τυχερή.

Αμέσως ο Βρετανός άνοιξε διαφορά, την ώρα που πιο πίσω, ο Bottas μείωνε με τη σειρά του την απόσταση από τον Verstappen. Όμως ήταν μακριά, δεν μπορούσε να τον απειλήσει. Έτσι, οι τρεις τους κατέλαβαν τις θέσεις του βάθρου.

Με τους υπόλοιπους πολύ μακριά, η Red Bull κάλεσε τον Perez στα pit για να βάλει τη μαλακή γόμα, στοχεύοντας στον ένα βαθμό που δίνει ο ταχύτερος γύρος. Βαθμό που μέχρι εκείνο το σημείο είχε ο Hamilton και τον οποίο «έκλεψε» ο οδηγός της RBR.

Οι Ferrari τερμάτισαν στις θέσεις 5 και 6 με τους Charles Leclerc και Carlos Sainz, αποκτώντας ξεκάθαρο προβάδισμα έναντι της McLaren στη μάχη για την τρίτη θέση στους κατασκευαστές. Ο Gasly ήταν μπροστά από τις δύο Alpine, αποτέλεσμα πολύ σημαντικό για τη μάχη της AlphaTauri με τους Γάλλους ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Lando Norris.

Αναλυτικά η κατάταξη:

πηγή:www.newsauto.gr