ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΕΠΑΛ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΚΑΜΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΤΑ ΕΠΑΛ

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας ακολουθώντας πιστά τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας, βάζει σε εφαρμογή το νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, καταργώντας και συγχωνεύοντας ΕΠΑΛ. Το νομοσχέδιο αυτό προστέθηκε σε μια μεγάλη σειρά, από απόπειρες των κυβερνήσεων, για την καλύτερη σύνδεση της ΕΕΚ με την αγορά εργασίας, υποβαθμίζοντας τα ΕΠΑΛ ακόμα περισσότερο.

Για το 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ προτάθηκε ουσιαστικά το κλείσιμό του με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να μην έχουν καμία ενημέρωση, με συγχωνεύσεις και μεταφορά ειδικοτήτων στο 9ο και 5ο ΕΠΑΛ και μία στο 1ο ΕΚ στο Κουκούλι. Είναι χαρακτηριστικό πως οι εγγραφές  για το σχ. έτος του 2023-2024 ήταν 267, αποδεικνύοντας πως οι τομείς του 3ου Εσπερινού ΕΠΑΛ, έχουν ικανό μαθητικό δυναμικό ώστε να διατηρηθούν, ενώ στην πλειοψηφία τους είναι παιδιά λαϊκών οικογενειών και εργαζόμενοι και από τα χωριά της Δυτικής Αχαΐας και του  Ερυμάνθου.

Στο 4ο ΕΠΑΛ έχουν ήδη αποκλειστεί Ειδικότητες (τομέας Διοίκησης και Οικονομίας, Ειδικότητα Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων, Τομέας Γεωπονίας-Τροφίμων και Περιβάλλοντος, Ειδικότητα Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών) από το να μπορούν να δηλωθούν, διατηρώντας στο 4ο ΕΠΑΛ μόνο τον Τομέα Ναυτιλίας, δρομολογώντας το κλείσιμό του.

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ βιώνουν, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, την “κοσμογονία” των αλλαγών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση πολλά χρόνια τώρα, με εξαγγελίες απ’ όλες διαχρονικά τις κυβερνήσεις, για «αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», «Σύνδεση με την αγορά εργασίας» και άλλα τέτοια. Επιστέγασμα όλων αυτών το νομοσχέδιο του Γενάρη  για την «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», θεσπίζοντας τελικά ξανά την τζάμπα εργασία. Αφού δίνονται βορά οι μαθητές στον κάθε επιχειρηματία, από την Γ’ τάξη του ΕΠΑΛ, χωρίς ούτε ένα ευρώ, και μετά να τους πετάνε στα αζήτητα, με τις ευχές μάλιστα της ΕΕ (που επιτρέπει και την ανήλικη εργασία)!

Στο ίδιο νομοσχέδιο βαφτίζονται κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (campus)  η συγχώνευση των Εργαστηριακών Κέντρων με ΕΠΑΛ και ΙΕΚ (που για την Δυτική Ελλάδα προβλέπονται 6), με παραπέρα περικοπές και τοποθέτηση μάνατζερ, με ειδικότητες που θα διαμορφώνονται άναρχα και με βάση τις ανάγκες της αγοράς, που θα εφαρμόζουν τη λογική κόστους-οφέλους -η οποία διέπει και την εκπαίδευση- κόντρα στην πραγματική ικανοποίηση των μορφωτικών και εκπαιδευτικών αναγκών.

Πρόθεση του νομοσχεδίου, και στην προκειμένη περίπτωση η εφαρμογή του από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι η συγχωνεύσεις των ΕΠΑΛ, που έρχονται να προσθέσουν στη σημερινή κατάσταση μεγαθήρια «μαγαζιά – σχολεία».

Το ΚΚΕ δεν βλέπει τα παιδιά των ΕΠΑΛ ως αναλώσιμα και ως πελάτες, ούτε τους εκπαιδευτικούς σαν μάνατζερ της αγοράς. Στεκόμαστε στο πλευρό των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ και των μαθητών, και στο δικαίωμά τους για δημόσια και δωρεάν παιδεία με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας και τις δυνατότητες που δίνει η επιστήμη και η τεχνολογία.

Διεκδικούμε

-Να μην κλείσει ή συγχωνευθεί κανένα ΕΠΑΛ

-Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό της ΕΕΚ.

-Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια για όλες τις δομές της ΕΕΚ, εξοπλισμός και υποδομές.

-Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων για να μπορούν οι σπουδαστές να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν επιτέλους.

-Μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.

-Ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας.

-Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας/πρακτικής άσκησης.

-Η απόκτηση του πτυχίου να εξασφαλίζει το δικαίωμα στο επάγγελμα.  Το πτυχίο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να είναι η κατάληξη σπουδών που θα είναι αναβαθμισμένες και γι’ αυτό θα αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Χωρίς εμπόδια, πιστοποιήσεις και άλλα επιπλέον φίλτρα.

Αναφορά κατατέθηκε στο προεδρείο της Βουλής από τους βουλευτές του ΚΚΕ.