????????????????????????????????????

Ο Αύγουστος είναι κατ΄ εξοχήν μήνας διακοπών, μήνας πού δεν έχει ειδήσεις….
Πιστεύαμε ότι η δημοτική αρχή θα έκανε μία μικρή διακοπή-ανάπαυλα τον Αύγουστο στις απευθείας αναθέσεις. Ότι θα είχαμε μία μικρή περίοδο αγρανάπαυσης. Διαψευστήκαμε.
Για το καλό του μήνα ξεκίνησε την 1η Αυγούστου με απευθείας ανάθεση, αυτή τη φορά όχι πολύ μακριά στον κοντινό μας Ερινεό στο Αίγιο.
Οι απευθείας αναθέσεις αυτή τη φορά αφορούν κοπή χόρτων για τις δημοτικές ενότητες Ρίου, Βραχναίικων και της Παραλίας.

Δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά, μίας και είχε προηγηθεί διαγωνισμός τις 17/5/22 έναντι συνολικού τιμήματος 776.041,60€.
1. Γιατί δεν συμπεριλήφθηκαν και αυτές οι εργασίες στο συνολικό διαγωνισμό, έτσι ώστε να πετύχουμε την καλύτερη τιμή;
2. Γιατί καθυστερήσαμε τις διαδικασίες και έμειναν πίσω και τελικά συμβασιοποιήθηκαν τον Αύγουστο, αφήνοντας εκτεθειμένες αυτές τις περιοχές με κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιών στις ακαθάριστες εκτάσεις;
3. Τι νόημα έχει να γίνεται ο καθαρισμός των εκτάσεων το φθινόπωρο και το χειμώνα, όταν έχει λήξει η αντιπυρική περίοδος;
4. Γιατί επελέγη για άλλη μία φορά η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης;
5. Δεν επαρκούν οι εταιρείες στην Πάτρα και απευθυνθήκαμε και στο γειτονικό Αίγιο;
6. Είναι η τιμή 58 ευρώ συν ΦΠΑ, ανά στρέμμα ικανοποιητική, όταν είχαμε πετύχει στον προηγούμενο διαγωνισμό 43 ευρώ συν ΦΠΑ ανά στρέμμα, μόλις τον Μάιο;
Μήπως η κατάτμηση του έργου έγινε προφανώς για να αποφευχθεί ένας διαγωνισμός και να μπορέσουν να δώσουν τις εργολαβίες με απευθείας αναθέσεις, ζημιώνοντας όμως το ταμείο του δήμου και της τσέπες των Πατρινών; Τί γίνεται ο ανταγωνισμός σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν εν προκειμένω οι εργολαβίες έχουν το ίδιο αντίτιμο και στις τρεις περιπτώσεις με τρεις διαφορετικούς εργολάβους;
Ενδεικτικά, η οικονομική επιβάρυνση για τα 660 στρέμματα των τριών συμβάσεων Χ 15€+ΦΠΑ διαφορά το στρέμμα από τον προηγούμενο διαγωνισμό σύνολο δηλαδή 12.276€.

Το μισθολογικό κόστος 1,5 εργαζόμενου για ένα έτος μόνο από κοπή χόρτων, όταν ο ίδιος ο εργολάβος εκτελεί την ίδια εργασία με 43€ το στρέμμα επιπλέον του ΦΠΑ !
Δεν φτάνει όμως ο χορός των απευθείας αναθέσεων. Έχουμε επί πλέον χρέωση των Πατρινών για το έργο στον ΑΣΟ 2.350.000€ .
Το “καπέλο” αυτό το πληρώνουν οι Πατρινοί επειδή η δημοτική αρχή, δεν φρόντισε να αδειάσει μέσα στο συμφωνημένο διάστημα τον χώρο για να αρχίσουν οι εργασίες. Έτσι ο πρώτος εργολάβος κατήγγειλε τη σύμβαση με υπαιτιότητα του κυρίου του έργου και απαιτεί επιπλέον αποζημίωση στα δικαστήρια άλλες 250.000€. Στη νέα σύμβαση που υπεγράφη με το νέο εργολάβο οι Πατρινοί καλούνται να πληρώσουν αυτές τις καθυστερήσεις και αστοχίες της Δημοτικής Αρχής με επιπλέον 2.100.000€ λόγω διαφοράς της δοθείσης έκπτωσης.

Τα χρήματα προέρχονται από πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν σε άλλα έργα. Με αυτά τα χρήματα που μοιράζει πονηρά και αφειδώς σε εργολάβους η δημοτική αρχή, πόσες πλατείες θα μπορούσαν να είχαν κατασκευαστεί, δρόμοι, παιδικές χαρές, γήπεδα; Ενώ και με συνετή διαχείριση, οι εργαζόμενοι της κοινωφελούς θα είχαν ήδη πληρωθεί…..

Για άλλη μία φορά αποδεικνύεται ότι ΛΕΦΤΑ υπάρχουν για τους ημετέρους ,τους κολλητούς, τους εργολάβους που υποκριτικά καταγγέλλει στον ΠΑΤΡΑΪΚΟ ΛΑΟ η δημοτική αρχή Πελετίδη αλλά τελικά τους γεμίζει την τσέπη και τους κλείνει το μάτι. Τους παραδίδουμε στην κρίση σας.