Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της Ευρώπης…

Στην τελική φάση μπαίνει η διαγωνισμός για τον Βόρειο Οδικς Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Αυξάνεται και το ενδιαφέρον σχετικά με την επιλογή εταιρείας που θα αναλάβει την κατασκευή και τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου, στην περιοχή από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, με εκτιμώμενο κόστος 1,75 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, έδωσε το πράσινο φως για την συνέχιση της διαδικασίας με την αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών από τους τρεις συμμετέχοντες φορείς. Για τυχόν ενστάσεις δίνεται περίοδος δέκα ημερών και στη συνέχεια θα γίνει γνωστός ο νικητής που θα αναλάβει την κατασκευή του ΒΟΑΚ.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά σχέδια παραχώρησης στη χώρα μας. Στην κούρσα διαγωνισμού συμμετέχουν: η ΓΕΚ Τέρνα αυτόνομα, ενώ οι συνεργασίες Άκτωρ Παραχωρήσεις – Mytilineos και Άβαξ – EGIS – Meridiam διεκδικούν επίσης το έργο.

Η χρηματοδότηση για το ΒΟΑΚ, που έχει μήκος 157 χλμ., προβλέπει συμμετοχή 600 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Επιπλέον, στα πλαίσια του έργου συμπεριλαμβάνεται και η περιοχή Κίσσαμος – Χανιά, μήκους 37,5 χλμ.

Είναι αξιοσημείωτο ότι για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ προγραμματίζονται ακόμη δύο έργα.
Η Άκτωρ θα εκτελέσει το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος με κόστος 186 εκατ. ευρώ, ενώ η συνεργασία ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat έχει αναλάβει το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη με προϋπολογισμό 290 εκατ. ευρώ.

Πηγή: newsauto